
Elég komolyan megcsappant a felhasználók bizalma az olyan közösségi médiás platformokban, mint a Facebbok vagy a Twitter - derült ki az Eledelman kommunikációs ügynökség hétfőn publikált felméréséből, amit a 444.hu idézett.
Az embereket leginkább két dolog aggasztja: az adatvédelmi hiányosságok, és a közösségi médiában igen jól terjedő hamis hírek, azaz a fake news. Előbbi a Cambridge Analytica-botrány miatt került a figyelem középpontjába, utóbbi pedig az orosz propaganda miatt vált aktuálissá, amely hamis hírek terjesztésével még az amerikai elnökválasztást is befolyásolhatta.
A felmérést készítő cég közel 9000 embert kérdezett meg világszerte, és arra jutottak, hogy a válaszadók negyven százaléka, azaz tízből négy ember tavaly törölte legalább egy közösségi médiás profilját az adatvédelmi aggályai miatt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!