Tudta, hogy a Facebook már nem menő?

Tudta, hogy a Facebook már nem menő?
A fiatal amerikaiak szerint túl nagy meló és nem pörög eléggé.

Amikor az eMarketer nevű amerikai piackutató cég tavaly augusztusban azt jósolta, hogy a Facebook a 12 és 17 év közötti amerikai felhasználóinak 3,4 százalékától esik el 2017-ben, Zuckerbergék joggal ijedhettek meg. Amikor az eMarkerter a héten közzétette a tényleges adatokat, ezt az ijedséget meg is szorozhatták közel hárommal – írja a Qubit.

A 12-17 éves amerikai Facebook-felhasználók tábora 9,9 százalékkal csökkent 2016-hoz képest, ez nagyjából 1,4 millió fiatalt jelent, így év végére 12,1 millióan maradtak a korosztályból a legnagyobb közösségi oldalon. A 18-24 évesek körülbelül ugyanilyen mértékben hagyták ott a platformot 2017-ben, így összesen 2,8 millió 25 év alatti gondolta úgy, hogy már nem a Facebookon éri meg legjobban kapcsolatot tartani az ismerősökkel – hívja fel a figyelmet az írás. 

Digitális emigráció
A fiatalok digitális emigrálása mögött a Recode szerint nemcsak az állhat, hogy a Facebook már szinte közösségimédia-őskövületnek számít, és fokozatosan veszti el cool-faktorát az egyre fiatalabb felhasználók szemében, hanem az is, hogy a 25 év alattiaknak nem tetszik a Facebook digitális nyilvántartó szerepe. Ezért nőhet évről évre az olyan alkalmazások közönsége, amelyek az instant, nyom nélkül eltűnő posztolást is lehetővé teszik.

A „Facse” túl melós
„A tinik azonnali visszajelzést akarnak. Ezért részesítik előnyben a Snapchatet és az Instagramot. Gyorsan jár az agyuk, a Facebook számukra túl nagy időbefektetés” – mondta a USA Today-nek a Facebookot csak „az öregek hálózata” névvel illető társadalomtudós, Julie Smith.

Az eMarketer idei évre vonatkozó előrejelzései már mindhárom médiumot figyelembe vették, és így a különbség is jól látható: a Facebook 5,6 százalékot veszített a 12-17 éves amerikaiak táborából, míg az – egyébként a Facebook tulajdonában lévő – Instagram felhasználói közt 8,7 százalékkal, a snapchatesek közt pedig 4,1 százalékkal többen lettek a hasonló korú fiatalok.

Azért tovább gyarapodik Zuckerberg

Ezzel együtt a Facebook teljes amerikai felhasználói bázisa idén is tovább nő a piackutató cég szerint: a kevesebb mint 1 százalékos növekedés 169,5 millió felhasználót, és a fenti adatok értelmében az átlagéletkor emelkedését is eredményezi. A kisebb platformok értelemszerűen dinamikusabban tudnak növekedni 2018-ban az előrejelzés szerint: az Instagram 13,1 százalékkal bővül 104,7 millió felhasználóra, a Snapchatet pedig 86,5 millió amerikai használja majd az év végéig, ami 9,3 százalékkal több, mint a tavalyi szám.

A Facebookot otthagyó 17 éves Finnegan Smith, a fent idézett társadalomtudós fia sem tervez visszatérni Zuckerberg játszóterére. „Olyan széles a közösségi média választéka, hogy mindenki könnyen megtalálhatja, ami neki való. Sokaknak ilyen a Facebook, másoknak ilyen a Twitter vagy a Snapchat. Most nekem nincs szükségem a Facebookra.”

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!