
10%-kal kevesebb 18 év alatti használja ma Magyarországon a Facebookot, mint 10 hónapja.
A Z generáció aktivitásának csökkenésére a közösségi hálózat saját hirdetési rendszerének adataiból lehet következtetni.
Ez ugyanis korcsoportonként megmutatja, hogy mennyi embert érhetünk el.
A nemzetközi adatok is hasonlóak, az iStrategy Labs felmérése (http://mashable.com/2014/01/16/teens-leaving-facebook/) 2011 és 2014 január közötti USA adatoknál 3 milliós csökkenést tapasztalt a 18 év alatti generációban.
Azonban míg nemzetközi szinten már a 18-24 korcsoportnál is létszám csökkenés tapasztalható, Magyarországon ebben a célcsoportban nő a Facebook felhasználók száma az adatok szerint (http://facebooktippek.hu/2014/01/17/az-eloregedik-magyar-facebook/).
![]() |
A fiatalok aktivitás csökkenésének hazai okaira friss kutatásunk (http://facebooktippek.hu/2014/01/13/feltik-a-szemelyes-adataikat-a-magyar-fiatalok-a-facebooktol/) adhat választ, ahol 13-25 közötti Facebookozó fiatalok szokásait vizsgáltuk.
Ebből kiderült, hogy a válaszadók 30,4 %-a kevesebbet használja a Facebookot, mint korábban.
A csökkenő aktivitás három legfontosabb oka pedig az, hogy unalmas már a Facebook, zavarja őket a sok reklám, és féltik a személyes adataikat.
Ez a sorrend nem változott a 18 év alattiak és az a fölöttiek körében sem.
Viszont az ötödik helyen elétérést tapasztalunk.
A 18 év fölötti válaszadókat az zavarja jobban, hogy nem látják az ismerőseik összes üzenetét, a 18 év alattiakat pedig az, hogy a szüleik is fent vannak a Facebookon.
![]() |
A tendencia a fiatalok körében nem sok jót ígér a Facebook számára. Éppen ezért megvizsgáltuk azt is, hogy más közösségi hálózatokon milyen aktív ez a korcsoport.
De erről majd a következő cikkben lesz szó.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!