Az első kétségek azzal a kérdéssel indulnak, hogyan tűnhetek én ki online, ha van 900 millió weboldal, közel 200 millió blog és 144 millió elküldött email naponta? Aztán például: milyen technológiát használjak, hogyan hirdessen magam online és hol kezdjem? A lista nagyon hosszú – írja a Jeff Bullas blog.
Sokakat ezek a kérdések akadályoznak meg az első lépés megtételében. A kihívások leküzdhetetlennek tűnnek. És akkor ott van még a többi is:
- Az idő: Mikor fogok tartalmat készíteni, hirdetni azt és optimalizálni a keresőmotorokra? Egy üzletet kell irányítanom, ajánlatokat írnom, emailekre válaszolnom. Kinek van ideje tartalomgyártásra?
- A tanulnivaló: Legtöbbünk nem a milleniumi generáció tagja, akik a web és az okostelefonok világába születtek és akik alvás közben is SMS-t írnak és Facebookon kommunikálnak. Néhányunk számára kényelmesebb a nyomtatás, a telefon és a tömegmédia, mint a Google vagy a Facebook hirdetések. Ráadásul ahhoz vagyunk szokva, hogy a termékeinkről és a szolgáltatásainkról beszéljünk, nem pedig arról, amit a vásárlóink hallani akarnak. Meg kell tanulnunk, hogy el kell engednünk ezeket a régi szokásokat.
- A szabályok: Sok tradicionális üzlet, például a pénzügy, a biztosítás, az egészségügy területén, érzi azt, hogy a marketinget túl sok szabály és korlátozás terheli. Úgy tűnhet, hogy nem több, mint egy bosszantó útlezárás még mielőtt hirdethetnéd az üzletedet.
Lássunk egy 5 lépéses tartalommarketing stratégiát, amelyek segítenek szembeszállni ezekkel a kihívásokkal!
1. Kérdések, amelyeket meg kell válaszolnod
Vannak kérdések, amelyek túlságosan kisiskolásnak tűnhetnek, de előfordulhat, hogy Téged mint üzletági szakértőt szintén „elvakít a saját tudásod”. Ezért nem tudod leegyszerűsíteni a folyamatokat és megválaszolni a kezdők kérdéseit. Ne bonyolítsd túl, ne használj felesleges rövidítéseket!
Ha tehát tartalmakkal küzdesz, a kérdéseknél kell kezdened. Amikor egy ügyféllel van találkozód, vagy telefonon beszéltek, akkor is érdemes leegyszerűsítened a kérdéseidet – meglátod, sokkal hatékonyabb lesz a későbbi folyamat!
2. A blog
Sokan esünk abba a hibába, hogy az információinkat megtartjuk magunknak. Te ne tedd! Legyenek a tartalmaid ingyenesen elérhetőek és könnyen megoszthatóak! Úgy is mondják, ez a „folyékony tartalom”, amely szabadon áramlik a weben.
3. E-könyv
Tervezz előre és írj egy e-könyvet, amit aztán később blogbejegyzések sorozatává is alakíthatsz!
4. Építs fel egy email listát!
Minden letöltött e-könyvből szert tehetsz egy email címre, amit hozzáadhatsz a listádhoz! Építsd fel a levelezési rendszeredet még ma – próbálkozz olyan platformokkal, mint az Aweber vagy a MailChimp!
5. Használd az email listádat!
Mire? Az ügyfeleiddel, vásárlóiddal való kommunikációra. Ha új tartalmat hozol létre, küldhetsz róla egy emailt! Senki sem kötelez arra, hogy csupán a havi hírleveledhez tartsd magadat!
A lehetőség
Sok hagyományos és olykor unalmasnak tűnő üzletágban könnyű kitűnni azzal, hogy megoldod az ügyfelek problémáit és válaszolsz a kérdéseikre.
Ne felejtsd el, hogy senkit sem Te vagy a termékeid érdekelnek… hanem az, hogy a termékeid és a szolgáltatásaid mit tehetnek értük.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!