Szintet lépett a Camera Nazionale della Moda és a Magyar Divat & Design Ügynökség együttműködése

Szintet lépett a Camera Nazionale della Moda és a Magyar Divat & Design Ügynökség együttműködése
A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 2018 óta tartó stratégia megállapodása újabb mérföldkőhöz érkezett. A februári Milano Fashion Week-en, a Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar tervezők két alkalommal is szerepelnek az olasz divathét hivatalos programjában. Prezentációs formában három márka, az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a CNMI Fashion Hub-jában mutatkozik be. Kollektív bemutató keretein belül a kifutón négy magyar divattervező – ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI és a THEFOUR – ismerteti meg a közönséggel legújabb kollekcióját.

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) már 2018 óta áll szakmai partnerségben, melyet 2021. decemberében további 3 évre meghosszabbítottak. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. A közös mentorprogram kiemelt része a Milano Fashion Weeken való szereplés, ahol a kiválasztott mentoráltak 2023. február 21-27. között, immár 9. alkalommal mutatkozhatnak be a nemzetközi nagyközönség előtt.

Az együttműködés idén februárban új szintre lépett, az előző szezonokhoz képest nagyobb lehetőséghez jutottak a magyar márkák, hiszen a Budapest Select kollektív divatbemutató a Fashion Hub épületének biztonságából kilépve, ez alkalommal különálló, új helyszínen kerül megrendezésre Milánóban. Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THEFOUR márka 2023. február 23-án mutatja be 2023/24-es őszi-téli kollekcióját a Scuola Militare Teulié történelmi épületében felállított kifutón. A független helyszín presztízsértékű, egyrészt a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését mutatja, valamint bizonyítja az őket összefogó a Budapest Select ernyőmárka körül, az utóbbi években kialakult megnövekedett érdeklődést az olasz divathéten.

Szintén előrelépés, hogy további mentorált márkák kaptak lehetőséget arra, hogy prezentáció formájában ismertessék meg legújabb darabjaikat a nemzetközi közönséggel. Az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a milánói Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én prezentálja legújabb kollekcióját.

„A magyar tervezők ismét a Budapest Select ernyőmárka alatt szerepelnek a milánói divathéten, amelyet az MDDÜ kifejezetten a hazai márkák külföldi bemutatására hozott létre. Az ernyőmárka célja, hogy a tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, egy közös, a piac számára egységesebb kommunikációval jelenjenek meg a nemzetközi eseményeken. A kezdetektől tapasztaljuk a fokozott külföldi érdeklődést a magyar brandek iránt, egy ilyen nagy presztízsű rendezvényen való részvétel a versenyelőny megerősítése és az értékesítésösztönzés miatt is fontos" – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A kollektív bemutató és prezentáció alkalmával a divatvilág krémjének, szerkesztőknek és buyereknek lesz lehetősége testközelből is megismerkedni a mentorált tervezők munkáival.

„A divat- és a designipar a közelmúltban fontos országimázs formáló tényezővé lépett elő, melynek építéséhez hozzájárulnak a kortárs magyar divatmárkák bemutatkozásai is. A rendszeres milánói megjelenés is ezt támogatja. A nemzetközi sajtó jelentős része ezen az eseményen találkozik először a magyar kreatívipar termékeivel a divatvilág egyik legkiemeltebb, legnívósabb helyszínén. A sikeres prezentációk és divatbemutatók, valamint a körülöttük kialakuló érdeklődés azt is indukálja, hogy az ország akár más, turisztikai aspektusból is a figyelem középpontjába kerüljön" – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az év további részében a CNMI és az MDDÜ nemzetközi mentorprogramjának keretében B2B és személyes meetingeket, workshopokat és gyárlátogatásokat szervez a résztvevő márkáknak. A program során a tervezők hiánypótló szakmai tudásra tehetnek szert a termékfejlesztés, a márkaépítés, a kommunikáció és a menedzsment területén egyaránt, mely ismeretek segítik őket külföldi terjeszkedésükben. A program végére a kurzusok és mentorok segítségével a résztvevők készen állnak arra, hogy a külföldi showroomokban is bemutassák darabjaikat

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: MDDÜ, ügynökség