
Továbbra is tilos azonban arra kérni a jelentkezőket, hogy posztot osszanak meg, vagy saját profil oldalukra posztoljanak valamit a jelentkezéshez. Szintén nem engedélyezett feltételként szabni, hogy megjelöljék a meghirdető oldalát személyes posztjaikban vagy magukat az általa megosztott képen.
Csábító lehetőség lehet a cégeknek az eddig időnként nem kevés költséget felemésztő alkalmazások helyett egy egyszerű posztban meghirdetni egy játékot, azonban hosszútávon nem biztos, hogy ez éri meg legjobban.
Az Antavo, az egyik legsikeresebb magyar közösségi médiás starup munkatársai nagyon hasznos infografikát készítettek arról, hogy mikor érdemes bejegyzéssel, mikor alkalmazással nyereményjátékot hirdetni.
A korábbi tiltás ellenére eddig is nagyon sok cég futtatott „Like-olj és nyerj!” típusú nyereményjátékokat a Facebookon, hogy növelje rajongói számát. Az igazán veszélyes ebben az új rendszerben az, hogy most már legálisan is lehet szavazni like-kal. Aki ismeri egy kicsit is a „lájkcserélők” világát, tudja, hogy ott ezek a legnépszerűbb játékok, fizetés nélküli is 10, 20, de akár 50 likecsere is történhet. Így több százzal vagy ezerrel is meg lehet növelni a rajongók számát, de ennek töredéke lesz csak valódi, az oldalra visszatérő felhasználó. Tulajdonképpen a Facebook ezzel a döntésével a „lájkcserélőknek” kedvez, amivel ugyan újabb, de nem biztos, hogy valódi felhasználókra tehet szert.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!