
Mostantól Magyarországon is elérhető a YouTube közösségi videómegosztó rendszer prémium verziója, a YouTube Music és a YouTube Premium – írja a Media1.
A YouTube Music a Google Play Music és a megszokott YouTube egyes funkcióinak összegyúrásával jött létre.
Előnye a klasszikus YouTube-os zenehallgatáshoz képest, hogy a zenéket itt akár háttérbe is helyezhetjük a mobiltelefonon is, a zenelejátszás az eddigi YouTube kliensprogrammal ellentétben nem áll le ilyenkor sem. A havidíjas konstrukcióban hallgathatjuk a zenéket offline, tehát internetkapcsolat nélkül is, és a reklámoktól is mentesülhetünk. A YouTube Music szolgáltatás bevezetésével a Google célja az is lehet, hogy a Spotify-nak, az Apple Musicnak és több más piaci szereplőnek konkurenst állítson. A YouTube Music – hasonlóan például a Spotify-hoz – igyekszik megtanulni a felhasználó zenei ízlését is, és olyan zenei találatokat adni, amelyek ehhez illeszkednek. Persze a felhasználó maga is megválaszthatja a hallgatni kívánt zenéket.
Egy hónap ingyen, utána fizethetünk
A YouTube Music fizetős változata 1490 forintba kerül havonta, illetve van belőle családi csomag is, amikor akár hatan is használhatják ugyanazt a csomagot. Ennek ára 2290 forint.
A YouTube Premium is megérkezett. Ez 1790 forintért működik egy felhasználó esetén, míg a hat felhasználós családi csomag 2690 forintba kerül.
Ebben az árban benne van a YouTube Music fizetős szolgáltatásának használata mellett az is, hogy reklámmentesen nézhetjük meg bármely YouTube-videót. Emellett lementhetők lettek a videók. Igaz, erre eddig is volt lehetőség, de csak trükkösen, különböző kiegészítőkkel, illetve erre szolgáló, harmadik fél által készített oldalak segítségével, a YouTube szabályzatának megkerülésével.
Kicsit Netflix is
A YouTube Premium felhasználói ezenkívül elérhetik a YouTube saját gyártású tartalmait, a YouTube Originals név alatt nyilvánosságra hozott sorozatait és egyéb műsorait.
A Google videómegosztó szolgáltatása, a YouTube 2005-ben indult. Az egyik legnépszerűbb internetes oldalról és az egyik legértékesebb világmárkáról van szó. Ezért is izgalmas lesz azt figyelni, hogy a magyar felhasználók hajlandók lesznek-e fizetni a tartalmaiért, vagy maradnak az eddigi változatánál.
(Media1)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!