Nyelvválasztás és összegzés - (Miért kell neked a LinkedIn 8.)

Nyelvválasztás és összegzés  - (Miért kell neked a LinkedIn 8.)
Legutóbb végre eljutottunk a címsorig, ahol azután jól el is akadtunk. Remélem, azóta sokan megváltoztatták túl általános címsorukat valami kifejezőbbre! Közben eszembe jutott még egy tipp: Nézz meg egy neked szóló, jó álláshirdetést és írd ki belőle a legfontosabb kulcsszavakat. Már (majdnem) kész is a címsorod!

(Láttál egy jó címsort? Feltétlenül oszd meg velünk!)

A címsor elmentése után elégedetten felsóhajthatunk: Ebben a felső rekeszben már nincs is dolgunk, minden mást automatikusan kitölt (majd később) a LinkedIn. Vagy mégsem?

Elég szerencsétlen helyen, az Edit gomb alatti legördülő menüben találhatjuk azt a bűvös menüpontot (Create profile in another language), aminek segítségével egy második profilt is létrehozhatunk.

„Miért kellene egy másik profil, amikor még egy egyik sincs” - kérdezhetné bárki (jogosan). Természetesen nem kell máris a második profilon dolgozni, viszont ideje eldönteni, milyen nyelven is készüljön az első!

Kikből áll a hálózatod? Általában magyarok ismerőseid? Akad köztük 1-2 külföldi is? Akkor az elsődleges profilodnak magyar nyelvűnek kell lennie és talán nincs is szükséged másik profilra.

Nemzetközi („multi”) cégnél dolgozol, sokat utazol, rengeteg külföldivel érintkezel? Ebben az esetben érdemes angol nyelvű elsődleges profilt készítened, amiből megnyitható a magyar profil is. (Ha kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszered van, további nyelveken is készíthetsz profilt.)

Valahogy így érdemes mérlegelni, amikor eldöntöd, milyen nyelvű legyen az elsődleges profilod. Sajnos a LinkedIn úgy gondolja, hogy mindig az angol nyelvű az elsődleges profil, ehhez lehet azután más nyelveket fűzni. Ha tehát úgy döntsz (mint én), hogy az elődleges profilod magyar lesz, a másodlagos angol, akkor sajnos felcserélődnek a nyelvváltást jelölő címkék. (Eddig szerencsére még senki sem reklamált emiatt.)

Summary (Összegzés)

A következő krecli tetején ott virít a Background (háttér) cím és alatta az Experience alcím. Ez sajnos sokakat megtéveszt és (az Edit Profile) szerkesztési módba belépve elkezdik beírni korábbi munkahelyeiket. Nem kellene még, hiszen ez elé kerül az egyik legfontosabb mező, a Summary (Összefoglaló.)

Ha a címsorra azt mondtam, hogy olyan, mint egy újságcikk főcíme, akkor az Összegzés a cikk elején található, általában valamilyen feltűnő módon szedett bevezetőnek (szakzsargonban: lead) felel meg. Ahogy a neve is mondja, ez az a hely, ahol röviden elmondhatsz mindent magadról. 2000 karakter áll a rendelkezésedre, hogy röviden, tömören elmondd, ki is vagy.

(Ha szerkesztő módban (a főmenü Profil legördülő menüjéből az Edit Profile lehetőséget kell választanod) a Summary szakasz nem jelenik meg a Backgraund felület tetején, akkor azt a jobb hasábban az ajánlott mezők között kell megkeresned és a „+” jelre kattintva kiválasztanod.)

Egy ilyen összefoglaló megírása még a profiknak is kemény dió, ne szégyelld tehát, ha elsőre nem lesz tökéletes. Legyen hibás, de semmiképpen se hagyd ki. Ez az a szekció (a címsor mellett) amit mindenki megnéz és aminek döntő szerepe van a LinkedInen belüli keresőoptimalizálásban is. A jó összefoglaló megragadja az olvasó figyelmét. Frappáns (néha meglepő) soha nem unalmas. A hivatalos, száraz szövegek itt nem élnek meg.

Nem hiszem, hogy akadt valaha bárki is, aki nekiült és első nekifutásra írt tökéletes összefoglalót. Tegyél egy próbát. Mutasd meg művedet olyanoknak, akiknek bízol a véleményében. Érleld, írd át. Ess neki újra!

Már megint itt egy lazább hét, lehet próbálkozni!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!