
Sok rossz példa van mostanában arra, hogy miként puskázzuk el a közösségi finanszírozási kampányunkat. Egy részük azért bukik el, mert olyan a kampánya, amelytől semmilyen támogatást nem érdemes várni. A felkészületlen, amatőr és összecsapott kampányok esélye minimális azok mellett, amelyre a tervezőik gondosan felkészültek.
Ami talán a legnagyobb hiba egy ilyen kampányban, ha úgy gondoljuk, hogy a támogatók egzotikusnak látják, hogy a messzi Magyarországról próbálunk pénzhez jutni. Van, aki a Rubik kocka országának, vagy a kis innovatív európai országocskának minősíti az amerikaiak számára jórészt a rest of Europe, vagy a Bukarest/Budapest mindegy témakörben mindegy kategórába eső terra incognitát.
Az amerikaiak szívesen támogatnak amerikait, ha a bemutatkozó videóban dér Tunguzisztánban beszélt akkcentussal darálod el a bemutatkozót jó eséllyel soha sem fognak támogatni. Persze a cél sem mindegy. Láttam olyat is, hogy a projektgazda nem mondta el az ötlet lényegét, mert még ellopják.
Azt hiszem a legötletesebb kisérletező a Road to Brazil szervezője, aki a million dollár homepage ötletét átdolgozva egy térképen árulja a világ országait. Weboldala meg nem igazán hozott sokat, de most a magyarul elmondott prezivel aláfestett bemutatkózójára valószínűleg özönleni fognak a támogatók. Érdemes tanulni a kampányból, mert igazi gyöngyszem a közösségi finanszírozási kampányok soha meg nem valósuló projektjeinek a sorában.
Azt gondolom lassan nekifutunk egy olyan anyagnak, ahol majd azt írjuk meg, hogy miként lenne érdemes indítani egy ilyen kampányt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!