2013. november 06. 17:41Kultúra
A „2012 Norton Cybercrime Report” szerint 10-ből 1 egy ember bedőlt már közösségi média átverésnek. Az Instagram pedig meglepően könnyű terep a csalóknak. Itt a felhasználók hajlamosabbak egy kép kedvelésére vagy megosztására, hiszen mi baj származhat belőle? A helyzet az, hogy még egyetlen lájk is hozzáférést adhat az átverőknek olyan személyes adatokhoz, mint a felhasználóneved, a valódi neved és a tartózkodási helyed.
A Mashable ad néhány tippet a lehetséges átverések elkerüléséhez:
- Szerepel a profil nevében olyan szó, ami például ingyen termékre vagy ajándékra utal? Ha igen, akkor az valószínűleg nem legitim. Gondold át: miért hozna létre egy cég új profilt csak a promóciók miatt és kellene felépítenie újból mindazt, amit már elért az eredetivel?
- Nézd meg a fiók által posztolt képeket! Már régebb óta posztolnak? Vannak olyan képek, amik nem csak ingyen cuccok felajánlásáról szólnak? Egyáltalán van egynél több kép?
- Egyértelműen jelezve vannak a verseny szabályai és rendelkezései? Egyetlen márka sem indítana versenyt anélkül, hogy előbb tisztázná a játék feltételeit.
- Arra kérnek, hogy ossz meg személyes információt, például email címet vagy ami még rosszabb, a jelszavadat? Egyelten legitim cég sem kérné, hogy ilyet tegyél. Soha.
- A verseny arra kér, hogy egy rövidített linkre kattints? Az nem oké. Valószínűleg egy kevéssé megbízható oldalra vezet, ami kém-vagy adathalász programot telepíthet a számítógépedre.
Most, hogy felfegyverkeztél egy kicsivel több tudással az internetes átveréseket illetően, menj és posztolj magadról egy képet, amin büszkén feszítesz!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Kultúra