Mutatjuk, hogy kinek milyen közösségi média platformot érdemes használnia marketingjéhez 2020-ban

Mutatjuk, hogy kinek milyen közösségi média platformot érdemes használnia marketingjéhez 2020-ban
Melyik a legjobb közösségi média platform marketing szempontból? Válaszok a Hyper Marketingtől!

Minden online marketing stratégia alapja a közösségi média jelenlét, de már a tervezés elején belefutunk a nagy kérdésbe:

Na de mégis melyik social médiát használjuk nemzetközi vagy akár magyarországi szinten, hogy elérjük célközönségünket hatékonyan?

Minden évben rengeteg új lehetőség kerül fel a palettára, amire a marketing szakma felkapja a fejét, hogy na majd most ezzel akár versenyelőnyt is csiszolhatunk 0☼0 olvasható a Hyper Marketing posztjában. Ilyen volt például a Snapchat, elég nagy felhasználó bázisról beszélhetünk, de a várakozásokon alul maradt, vagy ide sorolhatnánk a fiatalok körében berobbant TikTok-ot, ami a statisztikák alapján már leáldozóban is van. Léteznek viszont olyan közösségi média platformok, amik felkészültségüknek, jövőképüknek és persze a konkurens felvásárlásoknak köszönhetően kirobbanthatatlanok a piacról.

Az üzleti élet legjobb közösségi médiaplatformjai, mint például a Facebook és az Instagram, a modern marketing szakemberek eszköztárában alapvető felszereléssé váltak. Egyre több fogyasztó használja ezeket a csatornákat új cégek felkutatására és kedvenc márkáikkal való kapcsolatba lépésre. A legtöbb vállalat azonban nem lehet egyszerre mindenhol, különösen a szűk marketingköltségekkel rendelkező kisvállalkozások. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a cégek megfelelő stratégiával rendelkezzenek azon közösségi média platformokon, ahol a legnagyobb eséllyel elérik célközönségüket.

Közösségi média felhasználók eloszlása regisztráció és aktivitás alapján

Az új év sikeres közösségi média marketingének kulcsa az lesz, hogy vállalkozásod számára a legjobb közösségi média platformot ki tudd választani a megfelelő piackutatás és statisztikák alapján. Ez számos tényezőn alapul, beleértve a cég típusát, a közönséget, amelyet el próbálunk érni, a te konkrét céljaidat, és még sok minden mást…

Ahhoz, hogy reális képet kaphassunk, hogy hol érdemes hirdetni termékeinket és szolgáltatásainkat meg kell néznünk, hogy milyen változások történtek az évek alatt.

Milyen tendenciák figyelhetőek meg? Milyen következtetéseket tudunk levonni a 2020-as évre? Milyen korosztályos változások mentek végbe?

Egyértelműen látható, hogy minden évben növekedik a felhasználók száma a social médiában, de ez már sokkal kisebb mértékben történik, mint a 2013 és 2014-es években. A növekedés ütemének lassulása több tényezőre vezethető vissza, ám az biztos, hogy a növekedés 2021-ig egészen biztosan nem áll le, de valószínűleg utána is folytatódik.

A felhasználók száma 2021-re átlépi már a 3 milliárd embert. Ez a jelenlegi 7,7 milliárdos világnépességet nézve egy óriási potenciált jelent továbbra is az online marketingben. Nézzük meg, hogyan oszlik el ez a vezető közösségi média hálózatokon.

Melyik a 15 top közösségi média platform, ami hasznos lehet a közösségi média marketing stratégiánkban?

A vezető pozícióban továbbra is a Facebook található világ szerte, de erősen a nyomában van a Youtube, ami évek óta előretörésben van és már sokan a jövő TV-jének neveznek. 10 emberből már 6 inkább online néz videókat, mint kapcsol be egy műsört. Egybevonhatnánk a Messengert a Facebookal, de miért tennénk, amikor lehetőségünk van akár csak Messengerre, azaz mobilra optimalizálni közösségi média hirdetéseinket. A WhatsApp már megjelenése óta nagy népszerűségnek örvend kialakításának és megoldásainak köszönhetően, nem is kell mondanom, hogy ezt már a Zuckerberg group birtokolja. A LinkedIn és a Twitter egyre terjedt el az évek alatt, de ez a növekedés egyáltalán nem exponenciális. A Google közösségi média hálózatát pedig már nem érdemes keresni, mert a Google+ végleg megszűnt stratégiai okok miatt. Nem is csoda, hiszen annak ellenére, hogy rengeteg regisztrált felhasználóval rendelkeztek, csak töredékük volt aktív. Grafikai tartalmaink közlésére még mindig a legjobb megoldások közé sorolható az Instagram és a Pinterest, de utóbbi weboldalaink forgalmának generálásban sokkal jobb megoldás.

Ezek közül a közösségi média hálózatok közül kiemelve a legerősebbeket, igaz egy régebbi adathalmazt megtekintve, de arányaiban nem sokat változva egyértelműen láthatjuk a körülbelüli erőviszonyokat.

Közösségi média felhasználók száma világszerte 2017-ben

Melyik közösségi média platformokon van a legtöbb felhasználó 2019-ben?

  • A Facebook rendelkezik 2,38 milliárd emberrel
  • A Youtube 1,9 milliárd aktív felhasználóval. Itt a 2017-es évhez képest 400 milliós növekedést láthatunk
  • Messenger és Whatsapp 1,2 milliárd emberrel
  • Instagramon 1 milliárd
  • Twitter 321 millió ember
  • Linkedin 303 millió felhasználó
  • Pinterest pedig 291 millió képnézegetővel rendelkezik

További social média hálózatokról készített egy nagyon jó összefoglaló cikket angolul az influencermarketinghub csapata. Itt megtalálhattok minden kisebb appot is, ami akár hamarosan elérhet hazánkba is.

Aki esetleg már követi évek óta ezeket a social média változásokat, sok újat nem tudunk megállapítani, talán csak a Youtube, Linkedin, Instagram rendelkezik nagyobb növekedéssel, de a top helyezések nem változnak.  Ugyanakkor ennél fontosabb hazai szemmel, hogy ezeknek a világcégeknek milyen az elérése itthon.

Milyen közösségi média platformot használjunk a közösségi média marketingünk során Magyarországon?

Elérkeztünk egy húsbavágóbb témához azok számára, akik Magyarországon szeretnénk érvényesülni vállalkozásunkkal, cégünkkel. Ezért szegmentálva a magyar adatok lesznek a mérvadóak számunkra. Erre alapozhatjuk online marketing stratégiánkat, márkaépítésünket, és azt, hogy fogást találjunk konkurenciánkon.

Ahhoz, hogy tisztán lássunk nézzük meg egyesével lebontva a legelterjedtebbeket. Így kezdésnek megtudjuk azokat a demográfia adatokat, ami alapul szolgálnak a közösségi média marketing stratégiánknak. Utána folytathatjuk csak a többi komponenssel.

Facebook

A Facebook az egyik legjobb közösségi média platform, amelyet a vállalkozások használhatnak célpiacuk elérésére– attól függetlenül, hogy kik tartoznak oda. Szinte biztosak lehetünk benne, hogy a célközönségünk, akiket el akarunk érni a közösségi média marketingünk alatt itt megtalálható. Nemtől és kortól függetlenül, de ne beszéljünk a levegőbe, nézzük a legfrissebb 2019-es Facebook felhasználó adatokat Magyarországon!

Magyarországi Facebook felhasználók 2019 augusztusában

A magyar népesség több mint fele (56,8%) megtalálható Facebookon, szám szerint 5 474 000 emberről beszélünk. Nyugodta kijelenthetjük ennek fényében, hogy megkerülhetetlen a használata! Ezekből a felhasználókból 53,3% nő és 46,7% férfi, de ne álljunk meg itt, szűkítsünk tovább! Megfigyelhető egy tendencia korosztályok vs nem szerinti eloszlás között. 45 év alatt a férfi és női felhasználó különbség elenyésző, azonban 45 év felett elkezd elszakadni egymástól a kategória a nők javára. Ez az 55-64-es korosztályban már 140 000-es felhasználói különbség.

A Facebook rengeteg üzleti szempontból nagyon jó aprósággal biztosítja be a legjobb közösségi média platform titulusát. Csak, hogy pár példát hozzunk fel. A Facebook Ads, amivel sebészi pontossággal tudjuk behatárolni célközönségünket vagy az e-kereskedelmi integrációja, amivel nagyon egyszerűen kivitelezhető a termékeink értékesítése a Facebookról.

Keress meg minket, ha szeretnél előre megtervezett egyedi közösségi média marketing kommunikációt és márka építést!

Messenger

Egyre kevesebben szeretnék magukat megmutatni Magyarországon az emberek a Facebookon belül, viszont tudják azt, hogy az ismerőseikkel való kommunikáció itt sokkal egyszerűbb. Ebből következik az, hogy a Messenger szintén nagy népszerűségnek örvend hazánkban. Ezt kihasználva közösségi média marketing szempontból olyan embereket is elérhetünk hirdetéseinkkel, akiket normál esetben Facebook marketingünk során nem tudnánk. Továbbá nem elhanyagolható az itt futtatandó chat-botok használata sem.

Magyarországi Messenger felhasználók 2019 augusztusában

Magyarországon 2019 augusztusában 4 399 000 felhasználóval számolhatunk a Messengeren. Ez már kisebb szám, de még így is megközelíti a lakosság felét, azaz 45%-át. Itt beigazolódni látszik az a sztereotípia, hogy a nők kommunikatívabbak általánosságban. A felhasználók aránya átbillen a nők felé, vagyis az összes felhasználó 53,4%-át teszik ki. A 25-34 korosztályban egy elég masszív tömeget tudunk elérni megfelelő célzással közösségi média marketingünk során. Ez szám szerint 1 090 000 embert jelent. A legmagasabb különbség a férfiak és a nők között itt is a 45-54 éves korosztályon belül van, ahol a nők 110 000-rel többen vannak.

Instagram

Napjainkban sok online marketing szakember emlegeti az Instagramot a másodikFacebookként, de azért én személy szerint ezt túlzásnak érzem. Egyre több „idősebb” ember használja a platformot, ahogy a generációk öregednek, de megközelítőleg sem annyian, mint a Facebookot. Ennek ellenére közösségi média marketing stratégiánk megtervezésénél nem szabad elfelejtenünk, hogy a social media platformok közül a legnagyobb elköteleződést követőink között az Instagramon tudjuk elérni a legújabb kutatások szerint, amit a socialbakers készített.

Instagram felhasználói elköteleződés

Azt pedig már tudjuk, hogy az elköteleződés mutató marketing szempontból mérvadó tényező. Úgyhogy mérjük fel a magyarországi Instagram felhasználókat!

Magyarországi Instagram felhasználók 2019 augusztusában

Hazánkban 1 932 000 Instagram felhasználóval számolhatunk, a lakosság 20,1%-át kitéve. amiből 54,3 % nő és 45,7% férfi. Ezt közösségi média marketing szempontból nem is gondolnám akkora különbségnek, hogy a legfontosabb jellemzők közé soroljam. A korosztályok eloszlását annál inkább, egyértelműen látszik, hogy az Instagram nem alkalmas az idősebb korosztály megcélzására, legalábbis a hirdetések megtérülési mutatója (ROI) meglehetősen alacsony lenne. Fiatalabb közeg elérésében (30 év alatt) viszont nagyon jó mutatókkal rendelkezik. Itt a 18-24 éves szegmensben 650 000 embert szólíthatunk meg. Számokban nézve kevesebb mint a Facebooknál elérhető 930 000 felhasználó ebben a korosztályban, de arányaiban és a háromszoros elköteleződést belekalkulálva ez egy nagyon magas szám. A legnagyobb különbség itt kitolódva az 55-64 éves embereknél jelenik meg a nők javára. A 2017-es adatokhoz viszonyítva a felhasználók száma 732 000-el nőtt, tehát egy erősen növekvő hálózatról beszélünk hazánkban. A tavalyi évhez képest például Magyarországon a legnagyobb növekedést produkálta a Linkedin mellett.

Linkedin

Sokak szerint a HR-es vadászok területe, de saját tapasztalatból beszélve napjainkban már ez egyáltalán nem igaz, ha logikusan belegondolunk a HR-es szakemberek sem hiába vannak fent, hiszen nem egymásra akarnak vadászni. Egyre nagyobb népszerűséget és terjedés lehet felfedezni az előző évi adatokat visszanézve. Az összetétel egyértelműen vegyes, de a cél mindenkinél ugyanaz: üzleti kapcsolat építése, munkakeresés. Vannak itt bőven már munkavállalók, cégek és vállalkozók, multik emberei, marketing ügynökségek, és minden, amit el lehet képzelni. Nagyon nagy lehetőségnek ígérkezik, ha tudatosan a közösségi média felhasználók üzleti énjét szeretnénk elérni.

Magyarországi Linkedin felhasználók 2019 augusztusában

Magyarországon a Linkedinen 1 018 000 embert tudunk megcélozni közösségi média marketing tevékenységeink alatt. Ez hazánk lakosságának a 10,6%-a, szóval egyáltalán nem beszélhetünk kis számról. A 25-34 éves korosztályban 600 000 felhasználónak továbbíthatjuk marketing stratégiánk végeredményeit. Ráadásul ezek az embereket a „törtető” kategóriába sorolhatnánk, tehát megfelelő ambíciókkal rendelkeznek arra, hogy B2B kommunikációnkat sikerrel vegyék.

Pinterest

A Pinterest pillanatok alatt betört hazánkba és ugyanilyen gyorsan meg is hódította a jelenlegi felhasználó számot nézve. A magyarországi közösségi média platform top listán már a hatodik helyet foglalja el. A megosztott képeinkre, tábláinkba elhelyezhető linkek minden felhasználónak egyaránt hasznosak. Közösségi média marketing szempontból pedig egyenesen zseniális a kihasználása. A 2018-as adatokat nézve Magyarországon 1 074 000 embert tudunk elérni. Megfelelő megoldás, ha 15-35 éves nőket szeretnénk megcélozni divat és kiegészítő kategóriában. A tavalyi évhez képest a második legnagyobb növekedést produkálta a közösségi média hálózatok között. Érdemes rá figyelni.

Twitter

Twitter esetében sajnos ugyanúgy 2018-as adatokhoz kell visszanyúlnunk. A magyar felhasználók ekkor 398 000 voltak. Tehát a lista hetedik helyére erősen befért. Itt jellemzően akkor kevés posztoló felhasználó volt, de napjainkban az aktivitás növekvő tendenciát mutat. Ezen a közösségi média platformon is inkább cégeket tudunk elérni, mint a Linkedinen. Üzleti tevékenység reklámozására megfelelő lehet. Személy szerint én a Linkedint jobban ajánlanám mindenkinek. Természetesen egy heti rendszerességgel posztoló üzleti profil létrehozásával nem tudunk mellé lőni itt sem. A tavalyi évhez képest 0,3%-al nőtt a felhasználók száma.

Bónusz közösségi média marketing lehetőségek. Milyen közösségi média platform jöhet még szóba, amit érdemes használni?

+1 Youtube

Felhasználói számát és népszerűségét tekintve hazánkban, és a már fent említett éves szintű növekedését nézve bőven belefért volna az előző listánkba közösségi média szinten. Ugyanakkor szerintem azt érzitek ti is, hogy nem egy kategóriáról beszélünk, és természetesen nem is az. Magyarországon nagyon sokan használják már a Youtube-ot, akár TV nézése helyett is, vagy zenehallgatásra. A magyar lakosságból 4 454 000 ember aktív felhasználója a felületnek, és ezzel a Facebook után a második helyre is sorolhatnánk. Ugyanakkor számításba kell vennünk a nem rég bevezetett Youtube Premium-ot , ami közösségi média marketing szempontból visszavetette a hatékonyan elérhető emberek számát.

Ugyanakkor előnye a hálózatnak, hogy ezeket a felhasználókat számban akár vissza is kaphatjuk, mert a böngészőkbe telepíthető hirdetés blokkolók nem működnek a Youtube videók közé elrejtett mini videós hirdetéseknél. Tehát jól célozható a közönségünk, ha rendelkezünk megfelelő mozgóképes tartalommal. Ráadásul egy videóban rengeteg információt lehet közölni, sokkal többet, mint egy képes vagy szöveges hirdetésnél lehetne.

Jobban használhatjuk az érzelmi marketinget, erősebb vírus marketing megoldásnak és jobban ki tud minket emelni a hirdetési zajból. Továbbá ne felejtsük el, hogy a világ második legnagyobb keresőmotorjáról beszélünk. Hatékonyan a 40 év alatti közönséget tudjuk célozni.

+1 Google Cégem

Az itt történő jelenlét már nem opcionális, hanem szinte kötelező, ha a közösségi média marketingünket hatékonyságát szeretnénk maximalizálni. Teljesen ingyenes megoldásról beszélünk, ahol akár egy ingyenes weboldalt is készíthetünk a Google-lel pillanatok alatt. A keresési találatok között egész egyszerűen elé kerülünk az organikus szöveges megjelenítések között.

Hyper Marketing Google Cégem a keresési találatok között

Megadhatjuk itt szolgáltatásunkat, termékeinket is részletesen, árakkal ellátva. Létrehozhatunk ajánlatokat és bejegyzéseket sőt kell is, ha szeretnénk jobb helyre kerülni a többi vállalkozás profilja elé. Csak egy fizikális helyet kell megadnunk regisztrációkor és a vállalkozás visszaigazolása után már meg is jelenünk a Google „közösségi médiájában”

Közösségi média marketing Magyarországon konklúzió

A közösségi média exponenciálisan növekedik 2004 óta. Az elérhetőség egyértelműen növekszik az emberek körében, mivel az okos telefonok folyamatos terjedése már megállíthatatlan folyamattá vált. Minden social média platform rendelkezik saját applikációval mobilra vagy legalább optimalizálva vannak weboldalaik. A közösségi média marketing, mint marketing stratégia már beleégett a szakemberek fejébe pedig évekkel ezelőtt még nagyon gyerekcipőben járt. Alkalmazásával felhasználók milliót tudjuk elérni Magyarországon ráadásul célzottan. Az online marketing csodafegyvereként együ megfelelő piackutatást végezve és kielemezve konkurenciánkat kiválóan megtérülő megoldásnak számít.

A Facebook a közösségi média terjedése óta oszlopos tagja a rendszernek, sőt az egész folyamatot talán Zuckerbergnek köszönhetjük. Kihagyhatatlan eleme a hirdetési stratégiánk megtervezésében és a márkánk felépítésében Magyarországon is. Továbbá stabil forgalmat generálhatunk weboldalainkra megfelelő social média kommunikációval. Rendszerint a célközönségünk biztosan megtalálható itt korosztálytól függetlenül és ezek a felhasználók sebészi szike pontossággal célozhatóak.

Messenger-en elérhetjük azokat az embereket is, akik már megunták vagy el sem kezdték a Facebook őrületet, mivel kizárólag célirányosan ide is hirdethetünk. Instagram-on inkább a fiatalabb korosztálynál lehetünk hatékonyak azaz a 30 év alatti szegmensnél, de itt akár 3x nagyobb elköteleződést is elérhetünk. A Linkedin-en Magyarországon már több mint 1 millió embert érhetünk el nagyon hatékonyan, kifejezetten a B2B marketing stratégiánk célba érésében tud segíteni. A Youtube-ot mindenképpen alkalmaznunk kell, ha lehetőségünk van videós tartalmakat összeállítani. A Google Cégem pedig egy ingyen ajándék lehetőség a közösségi média marketing tervünk hatékonyságának maximalizálásában.

(Hyper Marketing)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Boros Krisztián

Keresőoptimalizálás és digitális marketing szakértő. Mindig rendszerekben próbál gondolkodni globális látásmóddal ötvözve. Az online marketing területén olyan stratégiákat igyekszik kidolgozni …