Kitöltöttem (természetesen ékes angol nyelven) valamennyire az adatlapom, azután vártam. Nem tudom, hogy mire, nem emlékszem pontosan, hogy mennyit, de nagyjából 2009-ben tudatosult bennem, hogy itt valami érdekes dolog történik és a LinkedInnel is foglalkozni kell. Nem sokkal később egy olyan megbízásom adódott, aminek következtében mélyebbre ástam és innentől már nem volt megállás...
„Megosztó típus” vagyok, de én nem az embereket, hanem a tudásomat szeretem megosztani. Amikor azonban a LinkedInt emlegetem, gyakran ezeket a típusválaszokat kapom: „Fenn vagyok a Facebookon, nincs szükségem egy újabb közösségi hálózatra.”
„A LinkedIn álláskeresésre való, nekem meg van munkám.”
„Nem vagyok fenn/nem töltöm ki a profilomat, mert nem akarom, hogy fejvadászok zaklassanak.”
„Nem tudom, mit szólna a főnököm, ha látná, hogy fenn vagyok a LinkedInen. Azt hihetné, hogy állást keresek.”
Gyenge kifogások. A LinkedIn nem a Facebook, az állásportálok, alternatívája, hanem egy olyan platform, aminek középpontjában az üzleti kapcsolatépítés áll. Hogy munkahelyet, munkaerőt, vevőt, beszállítót, partnert, vagy szakmai kapcsolatokat keresel, tulajdonképpen mindegy is, hiszen az alap mindenhol ugyanaz: a hiteles személyiség és a fejlett kapcsolatrendszer.
Az elutasítókból, szkeptikusokból gyakran válik érdeklődő. Időről időre megkeresnek olyan, állásukat frissen elvesztett ismerősök, aki tudják rólam, hogy „a LinkedInnel vacakolok”. Ilyenkor nagyvonalúan felajánlják, hogy akkor mégis megpróbálkoznának a linkedines álláskereséssel. Általában ki kell hogy ábrándítsam őket, hiszen a hiteles személyiség és a fejlett kapcsolatrendszer kialakítása csak tartós, rendszeres munkával, csak hónapok (de inkább) alatt lehetséges. Ennek ellenére mindenkinek segítek, mert bár mostani problémáit valószínűleg nem oldja meg a LinkedIn, a következő álláskereséskor már sokat segíthet.
A most induló sorozat célja, hogy a lehető legtöbben profitáljanak LinkedIn nyújtotta – többnyire ingyenes lehetőségekből. Olyan gyakorlatias útmutatót szeretnék adni, aminek segítségével marketingesek, értékesítők, üzleti információkat keresők, nagyobb cégekkel üzletelő (B2B) kisvállalkozók, külföldi partnerek felé kacsintgató cégvezetők „és még sokan mások” ráéreznek a professzionális közösségi hálózatban rejlő lehetőségekre.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!