Megdőlt egy közösségi média-mítosz?

Megdőlt egy közösségi média-mítosz?
Az emberek többségét hidegen hagyja a közösségi médiában látott bejegyzés vagy vélemény, legalábbis a saját véleményüket nem változtatják meg.

A Pew Research Center kutatása azt mutatja, az emberek többsége nem változtatja meg véleményét egy, a közösségi médiában olvasott vagy látott bejegyzés és vélemény miatt. A kutatásban 4594 amerikai állampolgár vett részt, a kérdés arra irányult, hogy a résztvevőknek megváltozott-e a véleménye az elmúlt egy évben valamilyen politikai vagy közügyben a közösségi médiában látott ellenvélemény hatására. A megkérdezettek csupán 14%-a mondott igent. Vagyis kár kommentháborúzni.

A kutatásból az is kiderült, hogy a legmeggyőzhetőbbek a 18-29 év közötti fiaral férfiak (a 14% 29%-át adták) illetve a demokraták és liberális gondolkodásúak. Ezen felül az igennel válaszolók hajlamosak arra, hogy a közösségi média felületekre egyfajta politikai és aktivista eszközként tekintsenek.

(via marketingmorzsak.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!