
Húnfalvi András a MOME formatervező szak járműtervezés szakirányán diplomázott 2012-ben. Egyetemi évei során András több ízben volt a Mercedes-Benz gyakornoka, diplomamunkáját a Mercedes buszrészlege, az EvoBus támogatásával készítette el. Tanulmányai alatt – ahogy formatervező hallgatók egész sorára – rá is nagy hatással volt Stefan Lengyel, a legendás magyar származású formatervező, professor emeritus; az ikonikus „sárga villamos”, a Ganz csuklós villamos tervezője és az ő munkássága.
Stefan Lengyelnek köszönhetően jött létre több mint húsz évvel ezelőtt a MOME és a Mercedes-Benz máig gyümölcsöző szakmai kapcsolata. Az együttműködés újabb mérföldköveként 2022 nyarán megnyílt az egyetem campusán a régió egyik legkorszerűbb járműtervezési műhelye, a Mobility Design Lab. A képzés során a tanulók minden félévben egy újabb projekten dolgoznak a Mercedes vezető designereinek mentorálásával. Koncepcióikat a hagyományos agyagmodellezésen túl már a legmodernebb high-tech eszközökkel jeleníthetik meg, éppúgy, mint a világ vezető autógyárainak designrészlegein.
A járműtervezés – ahogy a filmben András is megfogalmazza – „a design egyik legkomplexebb feladata”, hiszen egy tervezőnek egyszerre kell értenie a jövő kihívásait, környezetének társadalmi és szociális problémáit.
„A jövő technológiai és ipari fejlődését látva, úgy gondolom, a tervezők fogják igazán változtatni a világot. Éppen ezért van akkora jövőbeli potenciál ebben a munkában”– osztotta meg gondolatait a szakma jövőjéről Gorden Wagener, a Mercedes-Benz vezető designere, aki mellett olyan húzónevek vesznek részt az együttműködésben és konzultálnak a hallgatókkal Budapesten, mint Robert Lešnik a Mercedes-Benz külső formatervért felelős fődesignere vagy Thomas Sälzle, a Mercedes-Benz design managere.
![]() |
A hallgatók a járműtervezés széles és izgalmas spektrumát ismerhetik meg: az autók mellett drónok, hajók, motorok és más közlekedési eszközök létrehozásával is foglalkozhatnak. Itt született többek között a 2022-ben Abu Dhabiban bemutatott, Neumann János Egyetemmel közösen jegyzett, SUPERMOTO motorkerékpár is. A két egyetem kollaborációjának legfrissebb eredményét pedig nemrég a dubaji klímacsúcson mutatták be. A hidrogénnel és napenergiával működő háromkerekű, multifunkcionális szállító jármű a jövőben forradalmasíthatja a városi áruszállítást.
Az évtizedek alatt a MOME járműtervezői programja a világ élmezőnyébe került. Számos MOME-s hallgató kezdhette meg a Mercedesnél a karrierjét, továbbá más vezető autógyárak – többek közt a Volvo, a BMW, az Audi vagy a KIA – tervezői részlegére is felvételt nyertek.
Húnfalvi András egykori szaktársával, Laufer Ferenccel megalapította saját design stúdióját, a Flying Objects-et. Tervezői munkájukat számos alkalommal méltatta már a hazai és a nemzetközi szakma is. Aktív tervezői munkája mellett – Stefan Lengyel professzor nyomdokain járva – ma már a formatervező BA és MA szak oktatójaként, valamint a MOME Budapest Mobility Design Programjának vezetőjeként erősíti az egyetem csapatát.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!