Ráadásul 25 millió aktív kisvállalkozónak van oldala a Facebookon – írja a Post Planner blogja. Tehát, hogyan éred el, hogy kitűnj a többiek közül? Hogyan szállsz versenybe azokkal a cégekkel, amelyek óriási marketing büdzsével operálnak?
Hitelessé kell válnod!
Először is el kell érned, hogy a közönséged megbízzon benned. Ezután a vásárlóid nagykövetekké válhatnak és elkezdik majd ajánlani a cégedet a barátaiknak is.
Az alábbi tippek bevetése nem éppen űrtudomány, de ügyesen emlékeztetnek arra, milyen egyszerű módjai is lehetnek a márkád hitelességének építésének. A segítségükkel a vásárlókból egy életre rajongók válnak.
1. Építkezzünk!
Kezdjük az alapokkal! A Facebook oldalad legyen teljesen optimalizált!
Ez nem azt jelenti, hogy a dolgod bevégeztetett a regisztrációval. Ami itt fontos, az az oldalad megtöltése nagyszerű tartalmakkal és a cégedre vonatkozó részletekkel. Például:
Ennek az oldalnak a menedzserei jó munkát végeztek ez ügyben:
2. Történetmesélés
A márkahitelesség felépítésekor fontos elmesélned a rajongóidnak, mit is képvisel a céged, mivel foglalkozik és hogyan lett azzá, ami.
A történetmesélés az egyik hatékony formája a kommunikációnak, mivel a sztorik személyesek és autentikusak.
A történeteken keresztül az emberek egy új szinten tudnak kötődni az üzletedhez. Mindenki szereti a jó sztorikat és mindenki emlékszik is ezekre!
Kezdj azzal, hogy mesélsz a sikereidről, a kihívásokról, amelyekkel szembesültél és a leckékről, amelyeket megtanultál!
Ami viszont kiemelten fontos az az, hogy autentikusan mesélj nekik!
Dwayne The Rock Johnson tudja, hogyan kell ezt csinálni Facebookon:
3. Ossz meg hasznos és elköteleződésre ösztönző tartalmakat!
A hiteles vállalkozások mindig demonstrálják, hogy szakértők a saját területükön. A hasznos és elköteleződést kiváltó tartalmak pedig segítenek ebben.
Semmi sincs, ami jobban ölné a hitelességet, mint egy Facebook oldal, ami folyamatosan posztol és közben semmilyen interakciót nem vált ki a rajongókból – sem egy lájkot, sem egy kommentet, SEMMIT!
Nehéz úgy hitelesnek mutatkozni, ha közben a rajongóid nem reagálnak a blogbejegyzéseidre, az infografikáidra és a többi állapotfrissítésedre.
Az érdekes tartalmak megosztása viszont válaszra késztetheti az embereket, végül pedig felpörgetheti a hitelességed kiépítésének folyamatát is.
Itt egy jó példa a Post Planner rajongói oldaláról:
Kezdésképp ezek az angol nyelvű cikkek is segíthetnek:
- 5 karizmatikus módszer, hogy a Facebook rajongóid interakcióba lépjenek veled
- 9 módszer, hogy biztosan eljuttasd a tartalmaidat a Facebook hírfolyamba (Ez tényleg működik)
4. Közösségi bizonyíték
A közösségi bizonyíték akkor születik, ha mások elköteleződést mutatnak a céged iránt, azaz megbíznak benne.
Ha sok Facebook rajongód van, akik gyakran lájkolják és osztják meg az ismerőseikkel a posztjaidat, az másoknak azt üzeni, hogy a márkád hiteles és érdemes figyelniük rá.
A közösségi bizonyíték koncepciója nem egy új dolog, de a közösségi média oldalak egészen hihetetlen módokon teszik lehetővé az üzleteknek, hogy ezt előnyükre fordítsák.
Ezek a tartalompéldák segítenek majd:
- esettanulmányok
- vásárlói ajánlások
- díjak és elismerések
- fotók, amelyeken az üzletág vezetőivel szerepelsz
- média megjelenések
- publikált cikkek, amelyeket részben vagy egészben Te írtál
Marie Forleo vásárlói ajánlásokat posztol a Facebook oldalán:
5. Jelenj meg és legyél konzisztens!
Kérdés: Mi az, ami pont olyan rossz, mint egy Facebook oldal, amely unalmas bejegyzéseket tesz közzé?
Válasz: Oldal adminok, akik nem rendszeresen posztolnak.
Nem kell egy nap többször is posztolnod. Csak legyél konzisztens!
Érdemes naponta legalább egyszer közzétenned valamit, így könnyebbé válik a tartalomnaptárad kezelése is, és a rajongóid is tudni fogják, mit várhatnak!
Ha pedig megvan a posztjaid beosztása, tartsd magad a tervhez!
Sok oldal admin csak heti egyszer posztol – vagy a hét véletlenszerűen kiválasztott napjain. Így lehetetlenné teszik a közönség számára, hogy számolhassanak azzal, mikor lesz új tartalom.
Ha rendszeresen posztolsz, a rajongóid vissza fognak térni, hogy még többet kapjanak.
6. Ügyfélszolgálat
Ez egészen egyszerű: tarts fenn remek ügyfélszolgálatot Facebookon! Mutasd meg az embereknek, hogy foglalkozol az igényeikkel és a problémáikkal!
Sok üzlet szenved, amikor az elégedetlen vásárlók semmi mást nem posztolnak, mint mérges kommenteket – különösen így van ez, ha még ignorálják is őket.
Ez azonban csak azt mutatja meg, hogy Téged nem érdekel az Ő sorsuk – ez halálos ítélet a márkahitelesség szempontjából.
Amikor nem válaszolsz egy elégedetlen vásárlónak, vissza fog jönni és továbbra is írni fogja a negatív visszajelzéseit. Ez pedig még jobban mérgezi majd az oldaladat.
Egy ügyes ügyfélszolgálat megoldhatja mindezt.
Összegzés
Tehát ez a 6 tipp és itt az ideje megemlíteni a hetediket is (ami a legfontosabb): SIKER :)
Te próbáltad már a fenti tippek valamelyikét a márkahitelességed kiépítésében? Ha igen, írd meg egy hozzászólásban és beszélgessünk róla!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!