1. A Twitter fontosabb lesz, mint a Facebook.
Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a Facebooknak 1,18 milliárdnyi felhasználója van és, hogy ez a szám folyamatosan növekszik szerte a világon, de úgy tűnik, hogy ez a növekedés elérte a csúcsát - írja a Business2Community. A tinik között egyre csökken a népszerűsége, de ami még relevánsabb a marketing közösség szempontjából az az, hogy jelentős mennyiségű időt, erőfeszítést és egy kis pénzt is igényel egy aktív követői bázis kiépítése Facebookon.
A Twitter még mindig növekedési pályán van, míg a Facebook egy többé-kevésbé befejezett termék, s az előbbit azért is kedvelik jobban a tinédzserek, mert néhány sorban mondhatják el, amit akarnak, vagy egyszerűen csak posztolhatnak egy képet, mindezt pedig a szüleik vagy más családtagok tudta nélkül. Sok üzlet már használja is a Twittert ügyfélszolgálati célokra és „lead” generálására. A Twitter bizonyosan megújult figyelmet fog kapni a piaci szereplőktől 2014-ben.
2. A Google+ népszerűsége tovább növekszik.
A Google+ már most is a második helyen áll a Facebook mögött a havi látogatói szám tekintetében, így mi állíthatná meg 2014-ben? A Google nagyon komolyan promotálja a Google+-t és azt akarja elérni, hogy az emberek akarják is használni az oldalt. A Google a SEO integráns elemévé teszi a közösségi oldalát és a Google+ ajánlások hamarosan befolyásolni fogják a keresési rangsorokat is. Mivel minden Google szolgáltatás integrálva lett, sokat segíthet a kereskedőknek, ha felugranak a Google+ járatára: közösség média, kereső motor rangsorolások, helyi listázások, stb. A látogatók is testreszabott keresési élményt kaphatnak és épp ez az, amit a Google megcéloz.
3. A vizuális tartalom integráns része lesz a marketing stratégiának.
A videók és képek provokációra való képességét és figyelemfelkeltésre alkalmas üzeneteinek erejét már bebizonyították és ezen formátumok népszerűsége tovább fog nőni 2014-ben is. Ebben segít a Pinterest, a Tumblr, a Vine, az Instagram, a Snapchat és természetesen a még mindig a legnépszerűbb videómegosztó oldal, a YouTube, ahova óránként több száz rövid videót töltenek fel. Még Facebookon is egyre több hirdető választja ezt a médiumot a kommunikációhoz. A szöveges tartalmaknál sokkal jobban működnek azok, amelyek a vizuális érzékekre hatnak.
4. A mikrovideók legyőzik a hagyományosakat.
Amint imént említettük, a mikrovideók a legerőteljesebb elemét adják a vizuális tartalmaknak. Ez az egyik oka annak, hogy a Vine csak hat másodpercet biztosít marketing üzenetek közvetítésére. Az Instagramon ugyanerre 3-15 másodperc adott. A márkák egyre intenzívebben használják ki ezeket a szuper rövid videókat, amelyeket a potenciális ügyfelek többsége okostelefonról vagy tabletről tekint majd meg.
5. Egyre több lesz a felhasználók generálta tartalom.
Hagyni, hogy a meglévő és potenciális fogyasztók becsatlakozzanak a tartalomgyártásba és a posztolásba, mindenképpen egy innovatív lépés. Ezért is alkalmazza a technikát számos kereskedő és piaci szereplő. Az Urban Outfitters például arra bátorítja a vásárlóit, hogy képet készítsenek magukról a márka ruháiban, majd posztolják Instagramon a megfelelő hashtaggel. A tartalmat aztán moderálják és kiválogatják a legjobbakat egy galériába. Az itt megjelenő képekhez pedig belinkelik azokat az oldalakat, ahol a ruhák megvásárolhatók.
A felhasználó generálta tartalom ingyenes és sokkal kevesebb időt és erőfeszítést igényel. Egyre többen fogják alkalmazni ezt a technikát 2014-ben, hiszen ez a módszer egyszerűvé teszi a kereskedők számára annak mérését is, hogyan térült meg a közösségi média marketingbe történő befektetésük.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!