Közösségi média és e-kereskedelem 2021-ben: TikTok, Twitter és LinkedIn

Közösségi média és e-kereskedelem 2021-ben: TikTok, Twitter és LinkedIn
Talán elsőre úgy tűnik, a Facebook-csoporton kívül felesleges más közösségi médiában is kampányokat indítani, vagy direkt értékesíteni, de ez nem feltétlenül igaz.

A sorozat első részében a Facebook és az Instagram e-kereskedelmi fejlesztéseiről írtunk, de persze rajtuk kívül is “létezik élet”, vagyis érdemes odafigyelni a kisebb, rétegközönségeket megszólító platformokra is - írja a Kosárérték. Ebben a cikkben 3 olyan szereplő újdonságaival foglalkozunk, amelyeken keresztül már most is jelentős számú potenciális vevő érhető el, és nem kizárt, hogy némelyik hamarosan a kék univerzum komoly riválisává léphet elő.

TikTok

1-2 éve még talán a legtöbben nem is tudtuk, hogy létezik ilyen nevű videómegosztó (ha nem volt épp tizenéves korú gyermekünk), de mára valószínűleg mindenki, aki az e-kereskedelemben jártas, találkozott a kínai közösségi portállal. A TikTok nagyot rallizott 2020-ban, hiszen amíg a megelőző év decemberében “csupán” kb. 500 millió felhasználója volt, mára ez megközelíti a bűvös 1 milliárdot is. Úgy tűnik, ezt szeretnék jobban monetizálni, hiszen egyre-másra halljuk a híreket az online kereskedelem különböző szereplőivel való együttműködéseikről.

Korábban is voltak márkák, akik próbálkoztak marketingkampányokkal a TikTokon, gondoljunk csak a Guess divatcég 2018-ban indított #InMyDenim kihívására. De 2020-ban szintet lépett a kínai cég, amit mi sem fémjelez jobban, mint a világ piacvezető bérelhető webáruház-rendszerének szolgáltatójával, a Shopify-jal megkötött együttműködési megállapodás, amelynek folyományaként a kanadai szolgáltató ügyfelei egy bővítmény segítségével közvetlenül hirdethetnek az oldalon.

 

Új e-kereskedelmi funkciók

A portál Kínában Douyin néven fut, amely nagyjából megegyezik a TikTokkal, de az ázsiai ország cenzúrája miatt másik szervereken fut. A kínai verzióban, amely szintén impozáns havi 500 milliót meghaladó látogatóval rendelkezik, már korábban is sikeresen teszteltek különféle e-kereskedelmi funkciókat, és 2019-ben 122 millió dolláros bevételt jelentettek, amelyet nagyrészt ezek segítségével értek el. Ha például rendelkezünk webshoppal a JD.com, a Taobao vagy Tmall oldalakon, egyszerűen belinkelhetjük a termékeinket, és így azok láthatóak lesznek a céges Douyin profilunkon is.

A Douyin lehetőséget biztosít a kereskedőknek arra, hogy “mini-programokat”, vagyis az alkalmazáson belül futó alkalmazásokat adjanak a profiljukhoz, amelyek appon belüli vásárlást tesznek lehetővé a felhasználóknak, így nem kell egy hirdetést lekattintva elhagyniuk a Douyint, ha vásárolni szeretnének.

A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!