Kilencedik alkalommal arattak sikert a magyar tervezők a Milano Fashion Week-en

Kilencedik alkalommal arattak sikert a magyar tervezők a Milano Fashion Week-en
A magyar tervezők a budapesti divathét után Olaszországban is bizonyíthattak, ezúttal hét márka kapott lehetőséget arra, hogy bemutathassa 2023/24-es kollekcióját a Milano Fashion Week-en. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös mentorprogramjának résztvevői több helyszínen mutatkoztak be. A négy legnagyobb divathét között számontartott eseményen a nemzetközi szakma és a sajtó neves képviselői is megjelentek, így egyedülálló lehetőség nyílt a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramjának résztvevői – ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI, UNREAL INDUSTRIES, PINETIME CLOTHING, THEFOUR és a ZSIGMOND – mutatták be a 2023/24-es őszi-téli kollekciók darabjait 2023. február 21-27. között a Milano Fashion Week-en.

„Hatalmas lehetőség, hogy a magyar tervezők immár kilencedik alkalommal mutatkozhattak be a nemzetközi nagyközönség előtt a Milano Fashion Week-en. Büszkék vagyunk rá, hogy szezonról-szezonra egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat sokszínűsége és kreativitása iránt. A nemzetközi elismertséget bizonyítja, hogy ezúttal egy olyan impozáns, a Milano Fashion Week egyik legfrekventáltabb helyszínén kapott helyet a Budapest Select kollektív show, ahol a legnevesebb világmárkák, köztük az Armani vagy a Moschino is bemutattak már" – hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita. Az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese folytatta: „Az eseménynek köszönhetően a magyar márkák ismét intenzív láthatóságra tehettek szert, amely egyszerre segíti őket az értékesítésösztönzésben, kapcsolatépítésben, valamint a hosszú távú célokat nézve hozzájárul a hazai divatipar nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolásába is."

A mentorprogram részeként az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én, a Fashion Hub-ban prezentálta friss kollekcióját, amely az egész divathét során a feltörekvő márkák és tervezők támogatására fókuszált. Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THE FOUR márkák 2023. február 23-án a Budapest Select kollektív divatbemutató keretében a kifutón mutatták be legújabb kollekciójukat a Milano Fashion Week egyik kiemelt helyszínén. Az idei évben fontos mérföldkőhöz érkezett a nemzetközi mentorprogram, az előző szezonokhoz képest ugyanis most először láthatták a hazai tervezők divatbemutatóját az eddig biztonságot jelentő Fashion Hub helyszínén kívül. A független helyszín presztízsértéke megerősíti a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését, valamint bizonyítja az őket összefogó Budapest Select ernyőmárka körüli évről évre növekvő figyelmet az olasz divathéten.

A magyar márkák iránti érdeklődés a milánói divathét több helyszínén is megmutatkozott. Számos buyer – többek között a Tessabit és a Sapzio 38 showroom - látogatott el a Fashion Hub-ba és a Budapest Select kollektív show-ra egyaránt, utóbbin közel 400 fő vett részt személyesen, de a CNMI élő online közvetítésén is figyelemmel követhették az érdeklődők. A bemutatón részt vettek a Vogue International, Vanity Fair és az Elle Italia divatújságírói és Sara Maino, a Vogue Talents alapító vezetője is. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a backstage-ben is megtekintette a hazai tervezésű darabokat. A magyar szerepléseket tehát pozitívan fogadta a nemzetközi nagyközönség, számos elismerő visszajelzés érkezett hazánk tehetségei felé mind a szakértői résztvevők, mind a nemzetközi sajtó részéről.

„Szezonról szezonra látjuk, hogy a nemzetközi szereplések, milyen intenzíven fejlesztik a hazai divattervezők munkáját. Nem csak inspirációt és szakmai visszajelzést kapnak ilyenkor a márkák, hanem ezek az események komoly eladásösztönző szereppel is bírnak. Az olasz divathéthez hasonló nemzetközi megjelenések hozzájárulnak Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítéséhez, valamint az országimázs építéséhez" – hangsúlyozta a milánói bemutatkozások stratégiai szerepét Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A Milano Fashion Week-en a magyar márkák ismét az MDDÜ Budapest Select ernyőmárkája alatt vonultak fel. Az egységes megjelenéssel az Ügynökség intenzívebb összhatást kíván kölcsönözni a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményre látogató szakemberekben. A Budapest Select ernyőmárka az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított: a hazai kortárs divat erősségeinek kiemelésével tette vonzóvá és könnyen beazonosíthatóvá a tervezők munkáit.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: MDDÜ, Divat, design