
A funkció, amit betöltenek: központi, vizuális „hub”-ról van szó, ahol a közösségi adatok futnak össze, ám a márkák eltérően kezelik és értelmezik ezeket – írja a Business2Community.
Mi változott?
Először is a maga a közösségi média sok átalakuláson ment végbe az utóbbi öt évben. Különösen a Facebook és a Twitter változtatott az információelosztás és az emberi interakció folyamatain, amelyek eredményeképpen a sztorik gyorsabban terjednek és szélesebb körben, mint azelőtt.
A márkák marketingnyilvánossága – legyen az pozitív vagy negatív – sosem volt még ilyen mértékű vagy ennyire múlékony, mint a mai közösségi média kontextusban.
Továbbá, a közösségi média-monitorozásra és analízisre alkalmas technológia, amely ezeket a központokat is működteti, sokkal okosabb és szofisztikáltabb lett. Az eredmény az, hogy az összegyűjtött információ relevánsabb, jelentősebb és nagyobb hatású.
Azok, akik a legjobban helyezkednek, hogy kihasználják a potenciált, amelyet ezek a változások hoztak magukkal – ők azok az innovatív márkák, amelyek beépítik a működésükbe az olyan technológiákat, mint amilyet az irányító központok is képviselnek.
Mire jók a közösségi média irányító központok?
A krízismenedzsmenttől a potenciálisan negatív ügyek azonosításán és eszkalációján át a valós idejű marketing kampányok kezeléséig, számtalan ok szolgált már arra, hogy márkák felépítsenek ilyen központokat.
Ez az AdWeek cikk bemutatja, hogy a Jaguar a „Spark44” és „Mindshare” ügynökségekkel hogyan használt egy „Brandwatch” irányító központot Super Bowl marketing kampánya menedzselésére, mely során minden valós időben zajlott.
A legfőbb ok egy közösségi média irányító központ felállítására az lehet, ha egy vállalatba be akarják építeni "a közösségit". Ez azt jelenti, hogy a szervezetek meg tudják jeleníteni a közösségi adatokat a főhadiszállásokon, a regionális központokban, az igazgatóságon vagy az irodákban, és az üzleti működések más fontos helyszínein mint egy digitális lábnyomot, valós időben.
Több csapat, helyszín és részleg vehet részt ebben, ami segíthet nem csak nekik, de az ügyfeleknek is jobban megérteni, milyen is a cég hírneve valójában. Az azonnali visszajelzés arról, hogy miről beszélgetnek a vásárlók, mely trendek vannak kiemelkedőben, mik a legfrissebb vevői panaszok, a legnagyobb sikerek és hírek, miként megy a konkurencia szekere – ezek az adatok átláthatóan jeleníthetőek meg az egész cégben. Mindez segíthet abban, hogy a legnagyobb üzletekben is elinduljon az a kulturális változás, amely révén valódi közösségi vállalkozásokká válhatnak.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!