A közösségi média marketing korában a márkák mindent megtesznek azért, hogy a legtöbbet hozzák ki az egyes platformokból. A cél a tudatosság növelése és a rajongók, illetve követők bázisának bővítése egy hűséges vásárlói kör felépítése érdekében. Ám márkaként már valószínűleg észrevetted, hogy a rajongóidnak megvan a maguk természete és a sajátos kommunikációs stílusa.
Ha elkezded felismerni és azonosítani a rajongói és követői típusokat a márkaoldalaidon, képes leszel hatékonyabban kapcsolatot ápolni velük. Ismerd meg közülük a legnépszerűbbeket a Reach Local infografikájáról! – írja a Business2Community.
- A csendes követő: tartalmat fogyaszt, de nem járul hozzá semmihez;
- A laza lájkoló: kedvelte az oldaladat, mert bejöttek neki a tartalmaid;
- A kedvezményt kereső: ajánlatok, kuponok, kedvezmények – csak ezek érdeklik;
- A boldogtalan vásárló: egyetlen hiba máris olaj nála a tűzre és rántja magával a többieket is;
- A szónok: panaszkodik és érvel olyan ügyekről és mellett, amelyeknek semmi köze az üzletedhez;
- A pom-pom lány/fiú: terjeszti a híredet és másokat is a rajongóddá/követőddé tesz;
- A hűséges rajongó: a szájbeszéd marketinged neki köszönheted;
- A csaló: hamis a profilja és csak egypuszta szám a rajongóid között – az infografikán ugyan nem szerepel, de érdemes említést tenni erről a típusról is, ugyanis nagyon is valós. 10-ből 1 Twitter fiók hamis, Facebookon pedig egy felmérés szerint 83 millió kamuprofil van.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Kultúra