1. Azonosítsd a mintákat!
Minden egyes héten tűzz ki egy időpontot, amikor kiértékeled az adatokat – akár Facebookra, Twitterre, akár a honlapodra vagy másra vonatkozzanak. Az embereket a szokások hajtják és hajlamosak a rutinok kialakítására – írja a SocialFresh.
Hamarosan mintákat fogsz felfedezni a viselkedésükben, kezdve az időponttól, amikor egy vevőd posztol a bejegyzés típusáig, amely a legjobb reakciókat váltja ki. Nem elég bizonyos témákat megfigyelni, hanem konkrét kifejezéseket! És még az is hatással lesz arra, hogyan reagál a vásárlód a tartalomra, ahogyan strukturálod azokat.
Ne felejtsd el, hogy arra akarsz fókuszálni, amit a vevő tenni fog a tartalom elolvasása után! Milyen tevékenységre akarod ösztönözni őket? És hogyan fogod azt lekövetni?
2. Fedezd fel, mi hajtja a vevőket!
Mi fogja a boltodba hajtani a vásárlókat? A tartalom típusa számít? Vagy a promócióé? A fogyasztóknak mely szegmense és rétege érdekel?
A kulcs mindennek megértéséhez, hogy tudd, mire hajlandó a fogyasztó azért, hogy elmenjen egy helyszínre és mit fog tenni, amint ott van.
Hogyan játszik össze a tartalom a forgalommal?
Hogyan térül meg a befektetés, amely a közösségi médiában történő posztolást illeti? Ez a szórakoztató része az egésznek – mérni a fogyasztók tevékenységét a viselkedésükre alapozva.
Mi alapján vizsgálható a siker?
- Mi volt az? Ajánlat vagy kattintható hirdetés? Hány kattintást értél el csak annál a közösségi média tartalomnál?
- Mit csináltak? Mit tett a vásárló, amikor már az üzletedben volt? Hányan érkeztek és mennyi látogatás köszönhető hashtageknek vagy kattintásoknak?
- Tekints messzebbre a kattintásnál! Mit tett a vevő az ajánlaton túl? Mire költött a kedvezmény kihasználásán kívül?
A fogyasztói viselkedés, az analitika és a tartalom erősítése a forgalom növelése érdekében arról szól, hogy elmesélsz egy történetet és kapcsolatba lépsz az emberekkel, miután kiismerted a szokásaikat.
Mi a Te történeted?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!