Hogyan lesz a közösségi média rajongókból bolti vásárló?

Hogyan lesz a közösségi média rajongókból bolti vásárló?
A fogyasztói viselkedés két elemre osztható: a jelenlegi vevődre és azokra, akiket a vevőidnek szeretnél. Középen állnak azok, akik az átlagos vásárlók akarnak lenni. Az ügyfeleid viselkedése az alapja és a bázisa a folyamatnak, amely során az online tartalmad segítségével forgalmat hajtasz az üzletednek. Közben pedig követned kell az eseményeket.


1. Azonosítsd a mintákat!

analytics

Minden egyes héten tűzz ki egy időpontot, amikor kiértékeled az adatokat – akár Facebookra, Twitterre, akár a honlapodra vagy másra vonatkozzanak. Az embereket a szokások hajtják és hajlamosak a rutinok kialakítására – írja a SocialFresh.

Hamarosan mintákat fogsz felfedezni a viselkedésükben, kezdve az időponttól, amikor egy vevőd posztol a bejegyzés típusáig, amely a legjobb reakciókat váltja ki. Nem elég bizonyos témákat megfigyelni, hanem konkrét kifejezéseket! És még az is hatással lesz arra, hogyan reagál a vásárlód a tartalomra, ahogyan strukturálod azokat.

Ne felejtsd el, hogy arra akarsz fókuszálni, amit a vevő tenni fog a tartalom elolvasása után! Milyen tevékenységre akarod ösztönözni őket? És hogyan fogod azt lekövetni?

2. Fedezd fel, mi hajtja a vevőket!

customer-motivation

Mi fogja a boltodba hajtani a vásárlókat? A tartalom típusa számít? Vagy a promócióé? A fogyasztóknak mely szegmense és rétege érdekel?

A kulcs mindennek megértéséhez, hogy tudd, mire hajlandó a fogyasztó azért, hogy elmenjen egy helyszínre és mit fog tenni, amint ott van.

Hogyan játszik össze a tartalom a forgalommal?

Hogyan térül meg a befektetés, amely a közösségi médiában történő posztolást illeti? Ez a szórakoztató része az egésznek – mérni a fogyasztók tevékenységét a viselkedésükre alapozva.

restaurant-bill-e1378353838375-640x304

Mi alapján vizsgálható a siker?

  • Mi volt az? Ajánlat vagy kattintható hirdetés? Hány kattintást értél el csak annál a közösségi média tartalomnál?
  • Mit csináltak? Mit tett a vásárló, amikor már az üzletedben volt? Hányan érkeztek és mennyi látogatás köszönhető hashtageknek vagy kattintásoknak?
  • Tekints messzebbre a kattintásnál! Mit tett a vevő az ajánlaton túl? Mire költött a kedvezmény kihasználásán kívül?

A fogyasztói viselkedés, az analitika és a tartalom erősítése a forgalom növelése érdekében arról szól, hogy elmesélsz egy történetet és kapcsolatba lépsz az emberekkel, miután kiismerted a szokásaikat.

Mi a Te történeted?

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!