
2016. december 27. 08:01Kultúra
A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8%-os bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, a NORI – tette közzé az IAB Hungary Médiaszekciója tagjainak bevételi önbevallásai alapján, melyet a PwC összesített.
Folyamatos online reklámpiaci bővülés
Az idei év első negyedévében 9,2%-os, a második negyedévben 21,5%-os, míg a harmadik negyedévben 14,8%-os volt a Médiaszekció tagok digitális reklámbevételének bővülése az előző év azonos időszakához képest.
További részletek az IAB blogján is olvashatók.
Megállíthatatlan a mobil térnyerése
A harmadik negyedévben is folytatódott a mobilreklám térnyerése, míg desktopon 11,3%-kal, addig a mobilon 63,3%-kal több bevételt értek el a bevallásban résztvevő cégek, az emailből származó bevételeik azonban 4,8%-kal csökkentek 2015. harmadik negyedévéhez képest.
Legnagyobb hirdetői szektorok a digitális térben
Továbbra is a telekommunikációs, pénzügyi és szolgáltató szektor költötte a legtöbbet digitális reklámra a bevallásban érintett médiacégeknél. A régebben stabilan a top3 legnagyobb digitális reklámköltő szektorba tartozó közlekedési eszközök szegmense az első fél évben még bővült, de a harmadik negyedévében a tavalyihoz képest csökkent.
A hirdetési megoldások közül továbbra is a mobil display és a videokon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.
A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben továbbra is az ügynökségi hirdetők szerepe a legnagyobb.
![]() |
IAB NORI Index |
Az IAB Hungary NORI
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.
Az IAB Adex NORI eddigi alakulása:
![]() |
IAB NORI index alakulása |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Kultúra