2016. május 20. 08:01Kultúra
Mi az? Twitteren elengedhetetlen, Instagram-on nyilvánvaló, Facebook-on felesleges, YouTube-on pedig el sem tudtad képzelni? A válasz: a hashtag!
(A http://youtube.blog.hu szerzőjének, Dóczi Attilának az írása.)
Mostantól a YouTube is támogatja a hashtag-eket a videók címében és leírásában. Mielőtt bezárnád a cikket arra gondolva, hogy te nem vagy a „hashtagelős fajta”, felhívnám a figyelmedet arra, hogy a hashtageket kiválóan lehet majd használni a videóid keresőoptimalizálására, tehát a segítségükkel, a YouTube gyakrabban, és előkelőbb helyen fogja ajánlani a videóidat.
Miért, mikor, mennyit és hogyan hashtagelj, és vajon mik a világ legnépszerűbb hashtagjei?
#történet5mondatban
A #barcamp volt a világ első hashtage, és Chris Mesinna tweetelte ki, a Twitter egyik szociális technológia fejlesztője. Maga a hashtag arra volt hivatott, hogy összegyűjtse az infókat a Barcamp nevű globális technológiai konferenciához. Evan Williams a twitter alapítója a kezdetekben azt mondta Messinna-nak, hogy a hashtagelés túl ellenszenves ahhoz, hogy népszerűvé váljon, és a pályafutása majdnem véget ért. (Mármint a hashtagé.)
Azóta a twitter és a hashtag digitális co-evolúciós szimbiózisban élnek, szinte elválaszthatatlanul.
Az Instagram és a Facebook is bevezette, most pedig már a YouTube-on is tudunk hashtagelni.
#hogyanműködik?
Amikor rákeresel egy hashtag-re, csakis azokat a videókat fogja mutatni, melyek címében, vagy leírásában megjelenik az a bizonyos hashtag. Ez sokkal pontosabb keresést tesz majd lehetővé, hiszen a hashtagek – már csak abból a tényből kiindulva is, hogy mindig egybeírandóak – sokkal egyedibbek és megkülönböztethetőbbek.
Hadd mondjak egy rövid példát: Új őrület kezd el terjedni a YouTube-on, és mindenki „videózz meztelenül kihívás” videót készít. Mikor valaki rá keres erre a kifejezésre, a már népszerű videókat fogja előre sorolni a rendszer. Viszont, ha te használod a #videózzmeztelenülkihívás hashtaget, és valaki erre keres rá, (és másnak nincs ilyen), akkor a te videódat fogja legelőször kiadni a YouTube, hiába gyengébbek az adatai.
Legalábbis elméletileg. Jelenleg még kevesen használják, ezért ha olyan hashtagre keresel, ami nem létezik, például a saját csatornád egyik jellemző tartalmára, akkor a legrelevánsabb tartalmakként azokat fogja kidobni, még ha azokban nincs is hashtag.
#miérthasználjam?
A kulcsszavak és videó leírások mellett ez egy újabb lehetőség arra, hogy előrébb pozícionáld a videóidat a YouTube találati listáin, és hogy erősítsd a kapcsolatot a videóid között, ezáltal is egymás után sorolva őket. (Ez különösen fontos a hordozható eszközökön videózó nézőid szempontjából, akik száma már átlagosan 50% felett van)
A hashtag-ek kattinthatóak, ezáltal könnyítve meg a felhasználónak, hogy megtalálja a hasonló tartalmaidat.
A hashtag kiváló lehetőség több különböző videós tartalmainak összekapcsolására, egy közös projekt ürügyén. Például a decemberi Mikulásgyárhoz kapcsolódó adakozós videók esetében egy egyedi hashtaggel ellátva a videókat, a néző könnyen megtalálta volna az összes kapcsolódó tartalmat: #mikulasgyar2015
Közös videók esetében is lehet használni a néző átirányítására.
#hogyankezdjem
Két egyszerű lépést kell elvégezned csupán:
Lépés: a videókezelőben kattints a videó szerkesztése gombra, és egyszerűen írd be a kívánt hashtag-eket a címbe vagy a videó leírásába.
Lépés: kész
A YouTube egyébként azt ajánlja, hogy a leírásba helyezd a hashtag-eket, hogy a cím felhasználóbarát maradjon.
#szabályok
Van egy-két dolog, amit érdemes betartani, ha hashtagek-ről van szó.
Nem kell space: mint minden más felületen, itt sem kell szüneteket hagyni
Használd módjával: a kevesebb, de relevánsabb hashtag-et használó videót előrébb fogja sorolni a YouTube. Illetve több mint 15 hashtag esetén egyáltalán nem fogja figyelembe venni azokat.
Legyél releváns: a videód címe bármi lehet, akár totálisan irreleváns a tartalom szempontjából, a hashtagek-nek azonban mindig – lehetőleg minél szorosabb – összefüggésben kell lenniük a videó tartalmával.
Legyen szalonképes: nem lehet hashtagbe tenni vulgáris, gyűlöletkeltő, szexuális vagy egyéb kifejezéseket, amik szembe mennek a YouTube szabályzatával
Ne spammelj: kulcsszavakat tenni a leírásba, pláne ismételni azokat jelenleg is ellenkezik a YouTube szabályzatával, hashtag-eket sem lehet sokszor ismételni egy-egy leírásban.
#aviláglegnépszerűbbhashtagei
A postplanner.com összeszedte a világ legnépszerűbb hashtageit, mi pedig egy kis érdekességként megmutatjuk nektek, hogy melyek azok a hashtagek, amiket a legtöbbet használnak világon.
#love 696 millió
A további toplistás #-ek az alábbi linken:
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Kultúra