Ha házon belülre hoztad a kommunikációt, akkor ez érint téged is

Ha házon belülre hoztad a kommunikációt, akkor ez érint téged is
A kommunikáció házon belülre hozását követően, nem csak az így elért költségmegtakarítás bizonyult lényegesnek, hanem - többek között - a kollegák megfelelő szinten tartott, sőt, rendszeresen fejlesztett, szaktudása is kritikus faktor. (X)

Ezek nélkül a teljesítmény csökkenni fog – és fennáll a lehetősége, hogy kezdhetsz ismét kiszervezni egy sor területet.

Az utóbbi néhány év fontos kommunikációs trendje, hogy a cégek házon belülre vittek, korábban hagyományosan kiszervezett kommunikációs feladatokat. Költséget és időt spórolhatnak így, de többek között a vezetők nyakába szakadtak a képzések kritikus területei is.

Mert digitális téren elég gyorsan le lehet maradni, ha nem figyelsz oda

A Webbyskill hallgatói interjúi alapján az alábbi kommunikációs részterületek kerültek a legtöbb esetben házon belülre, és amelyek fokozottan training igényesnek bizonyultak

Milyen területek kerültek beszervezésre a vállalatokhoz és az okok:

  1. Facebook oldalak és Instagram feed-ek kezelése:
    Az egyre több közösségi felület kezelése megdrágult, így megérhette házon belülre hozni.

  2. PPC kampányok menedzsmentje
    A sales célok napi, gyors változásai és a mély piacismeret igénye miatt kerülhetett házon belülre.

  3. Hírlevelek írása, e-mail marketing
    Egyszerű feladatnak tűnt és az intuitív e-mail marketing szoftverek megkönnyítették a kiküldést.

  4. Mérés, elemzés, analitika
    E-commerce területen a napi / heti mért adat igény összefügg a heti PPC aktivitásokkal.

  5. Szöveg tartalom gyártás, szövegírás
    A házon belüli szövegírót nem szükséges minden aktivitásnál külön brifelni és a piacod is ismeri.

  6. Podcastok gyártása
    Mára a technológia már kiváló eredményt szállít, elérhető áron. Kezelése nem „rocket science”.

  7. Belépő szintű fotózás, videó és animáció gyártás
    A FB, IG, Tiktok felszívja a videós tartalmakat, amik kimondottan drágák, ha kiszervezik.

De… Van néhány nagyon fontos tényező, amit miatt lehet, hogy az ez évi 2022-es „beragadt” továbbképzésre szánt büdzsét, még idén érdemes késedelem nélkül felhasználni.

Jövőre a képzések nem lesznek olcsóbbak. Sőt…

Nem csak, hogy nem lesznek olcsóbbak, de a kommunikációs kollegáidnak a következőkre biztosan szüksége lesz:

  1. Képzések – Túl gyorsan változik a digitális marketing. Egy év alatt könnyen le lehet maradni a legfontosabb változásokról. A Google Ads vagy a közelgő Google Analytics 4 változásai most aktuálisan ilyenek. A mérések beállításai szintén. És ne feledd el a Tiktok berobbanását sem.

  2. A helyettesítés megoldása – A csapatodban ülő szakember helyettesítése könnyebben megoldható, ha egyes társterületi kollegák egy-két hetes helyettesítéshez rendelkeznek elegendően professzionális szakismerttel

    Pl.: PPC területen a Social Media paid részével foglalkozó kollega átmenetileg tudja helyettesíteni a PPC-s kollegát, akár Google Ads területén is. Ehhez persze valamennyire ismerni kell a Google Ads megoldásait is.

  3. Az utánpótlás gyors, minőségi képzése – Amikor gyakornok érkezik a szervezetbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy:
  • Hány negyedév alatt szedi fel a kulcsfontosságú tudásokat?
  • Csak a core tudással rendelkezik, vagy akár alapszinten is, de társterületet is ismer?
  • Az aktuális munkakörét milyen színvonalon látja el?
  • Ki képzi? Egy belsős munkatársat terhel tovább, vagy mást?

Ráadásul… I.

Azt is figyelembe kell venni, hogy minél több területet hoztál házon belül annál többet kell költened továbbképzésre, ráadásul, egyszerre, különböző területeken.

Nyilván nem szerencsés egy PPC managernek videóvágást oktatni, csak mert éppen most egy olyan trainer érkezik a céghez. Sem a Social Media menedzserednek e-mail szekvencia beállítást tanítani.

Ráadásul… II.

Nagyon kell örülni, ha a kollegádnak igénye van a fejlődésre. De milyen online marketing képzést adj neki?

  1. Lehetőleg online – Mert nem ér rá és nem akar utazni. Kényelmes, saját tempójú képzést vegyél.

  2. Széleskörű – Több kommunikációs részterületen is tud újat mutatni egyszerre, amit kontextusában mutat be. Az összefüggések érdeklik a kollegáidat.

  3. Konzultatív – Legyen lehetőség akkor kérdezni, amikor egy probléma felmerül a cégnél. Ha kell, akkor munka közben is.

  4. Rugalmas – Bármikor elkezdhető – szüneteltethető – folytatható és akár bővíthető is, mert a kollegád prioritásai változnak a tanfolyam időtartama.

  5. Kitermelhető – Egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora büdzsédet köti le – ezért is érdemes még az idei training költségeket olyan képzésbe fektetni, amit költséghatékonyan, de bármikor lehívhatsz jövőre.

És ne feledd… A digitális kommunikáció első és második látásra is egyre összetettebb. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy mondják el nekik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!