
A Foursquare magyar felhasználóinak száma jelenleg 50-60’000 körül mozog. Ez egy értékes, jól szűrt és erősen közösségi vélemény-befolyásoló célcsoport, akik aránylag fiatalok (80%-uk globálisan 40 év alatti), okostelefon birtokosok, aktív mobilinternet és közösségi média használók akik nyitottak az új technológiák kipróbálására. Maga a célcsoport figyelemre méltó, de még izgalmasabbak az új (és régieket idővel kiváltani képes) vásárlásra ösztönző lehetőségek, amelyek a Foursquare játék és versengés elemének egy valós, kézzel fogható díjjal történő megkoronázásával nyílnak meg.
A Foursquare bejelentkezésekhez, értékelésekhez és a felhasználók által elért titulusokhoz az egyes vállalkozások speciális ajánlatokat és jutalmakat kapcsolhatnak, akár kiváltva ezzel a hagyományos hűségkártyás rendszert. Lehet kedvezményt adni a bejelentkezőknek (akik ezzel felhívják az ismerőseik figyelmét a vállalkozásunkra), ajándékot a barátaikkal csoportosan bejelentkezőknek (ezzel bátorítva a többszörös népszerüsítést és a csoportos vásárlást), illetve jutalmazni a happy hour bejelentkezést (ezzel növelve a boltunk kihasználtságát). X számú bejelentkezés után adhatunk kedvezményt (mint a hűségkártyák) vagy állandó kedvezményt nyújthatunk az elmúlt 60 napban legtöbbször bejelentkezett látogatónknak (ún “mayor”), ezzel ösztönözve, hogy a látogatóknak mi legyünk a törzshelye és mindennap visszatérjenek.
Természetesen a Foursquare felhasználói táborát kicsinek ítélhetjük illetve lehet, hogy nem szeretnénk az eddig más közösségi médiára alapozott stratégiánkat szétaprózni - a fenti marketing praktikákat más geolokációt alkalmazó közösségi eszközökhöz is köthetjük az adott helyzetnek megfelelően (pl.: Facebook bejelentkezés vagy like).
Amit mindenképpen érdemes szem előtt tartanunk: cégünk Foursquare jelenlétét aránylag kis idő és energia befektetéssel létrehozhatjuk, és utána a népszerüsítés már a közösség kezében van – kár kihagyni az internetes jelenlét tervezésének lépései közül. Fontos, hogy a Foursquare fenti akcióit (“specials”) Magyarországon még elég kevés cég kezdte el használni, így a felhasználói tábor körében könnyen kitünhetünk a konkurencia tengeréből, és mivel a marketing kommunikáció mindenképpen növekvő arányban fogja tartalmazni a mobil eszközöket, nem árt ezen a területen mielőbb tapasztalatokat szereznünk.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!