Fotómegosztóból hírforrássá vált az Instagram

Fotómegosztóból hírforrássá vált az Instagram
Egy felmérés szerint már annyian használják hírfogyasztásra az Instagramot, mint a Twittert.

A pár évvel ezelőtti helyzethez képest máshogy és többet használjuk a különböző közösségi platformokat hírfogyasztásra, többek közt az idei tavasz meghatározó eseményeinek, így elsősorban az új koronavírus világjárványnak és az amerikai zavargásoknak köszönhetően – írja a HWSW a Reuters Institute 2020-as digitálismédia-hírfogyasztást összegző riportja alapján.

Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy az eredetileg fotómegosztó platformként startoló Instagramot ma már annyian használják hírfogyasztásra, mint a Twittert, a trendek pedig azt jelzik, hogy a Facebook tulajdonában lévő szolgáltatásra ezen a téren további növekedés vár.

Egyetlen százalék különbség
A több országban zajló kutatás többek közt rámutat, hogy az Instagramot a megkérdezettek valamivel több mint egyharmada használja, míg a 25 év alatti fiatalok körében a kétharmados ez az arány. Az összes válaszoló 11 százaléka hírforrásként is tekint a szolgáltatásra, ami egyrészt kétszeres növekedést jelent a két évvel ezelőtti időszakhoz képest, másrészt ezzel az Instagram mindössze egy százalékponttal marad csak el a Twittertől. Az alapvetően vizualitásra építő Instagram népszerűségének jót tett, hogy az elmúlt hónapokban több, képi eszközökkel könnyen és gyorsan elmesélhető sztori vagy hír jelent meg.

A legfontosabb történések kapcsán a közösségi platformokon megjelenő híreket ugyanakkor továbbra is erős fenntartásokkal kezeli a többség. Így a megkérdezettek mindössze 26 százaléka állította, hogy megbízott a közösségi oldalakon az új koronavírus járvánnyal kapcsolatban megjelenő információkban.

A teljes cikk a HWSW oldalán olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!