Kapcsolódó cikkek
A Facebook a blogján osztotta meg a híreket és a következőket írta a kapcsolódó cikkek funkcióról:
„Hogy kiegészítsük az emberek cikkek iránt mutatott érdeklődését, nemrég elkezdtünk azzal foglalkozni, hogyan tudunk további olyan tartalmakat mutatni, amelyek hasonlóak a felhasználók által éppen elolvasottakhoz. Nemsokára, amikor rákattintasz egy cikkre, 1-3 kapcsolódó cikket láthatsz még közvetlenül a hírfolyam poszt alatt, hogy segítsünk neked felfedezni még több tartalmat, amelyet érdekesnek találhatsz.”
Egy képet is megosztottak arról, hogyan mutat majd a funkció – írja a MarketingLand:
Régi sztorik új köntösben
A „story bumping” fukciót augusztusban indították útnak, amely révén a Facebook mutathat neked olyan cikekket, amelyeket esetleg nem látnál, mert nem görgetsz le eléggé a hírfolyamodban. Most pedig, ha a Facebook úgy értékeli, hogy elég interaktivitást generálnak, azok a „régi” történetek is visszarepülhetnek a magasba – így a közösségi oldal afféle második esélyt ad a láthatóságuknak.
A Facebook azt mondja, hogy néhány sztori – még azok is, amelyeket korábban már megtekintett valaki a hírfolyamban – visszakerülhetnek így előkelőbb helyre, ha a friss kommentek indokolttá teszik. A cég így fogalmazott:
„Frissítjük a ’story bumping’ funkciót, hogy kiemeljük az új kommentekkel rendelkező tartalmakat. Miután az emberek elolvasnak egy sztorit, valószínűtlen, hogy amikor visszamennek, újra megtalálják azt és lássák, mit mondtak róla a barátaik, és a tartalom nem jelenne meg újra a hírfolyamban sem. Ezzel a frissítéssel a tartalmak időnként újra felszínre kerülnek majd, hogy újabb hozzászólások érkezhessenek az ismerősöktől.
Ennek eredményeként a felhasználók láthatnak majd néhány visszatérő tartalmat a hírfolyamukban, amelyek új hozzászólásai ki lesznek emelve. A tesztelésünk azt mutatta ki, hogy ez a tevékenység kevés számú tartalom esetén több konverzióhoz vezethet a felhasználók és ismerőseik között minden tartalomtípus esetében.”
Minőség a mém felett
A Facebook ígérete szerint pedig a jövőben olyan tartalmakat igyekszik majd mutatni a felhasználóknak, amelyek minőségiek, különösen mobil eszközökön – részben azzal, hogy jobban belenéz abba, mire „tappolnak rá” az emberek. Ennek a vesztesei feltehetőleg azok az oldalak lesznek, amelyek „mémképek” megosztására specializálódtak. A Facebook a következő magyarázatot adta:
„Miért tesszük ezt? A kérdőíveink azt mutatták meg, hogy az emberek általában a linkeket preferálják a minőségi cikkekkel és a mémekkel szemben, amikor aktuális eseményekről, a kedvenc sportcsapatukról vagy érdeklődési köreikről van szó. Nemsokára ügyesebben fogunk megkülönböztetni egy weboldalról származó minőségi cikket egy mémképpel szemben, amely valahonnan a Facebookon kívülről származik, amikor az emberek rákattintanak egy tartalomra mobilon. Ez azt jelenti, hogy a minőségi tartalmak, amiket te vagy mások olvasnak, jobb helyen bukkanhatnak fel a hírfolyamodban, míg a mémfotók egy kicsivel kevésbé jó helyen.” – számolt be a változásról a The Next Web oldala is.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!