
A Polyvore lényegében egy Pinterest, amely kifejezetten megvásárolni kívánt termékekre fókuszál. A szlogen úgy szól, „Fedezz fel, vásárolj és fejezd ki a stílusodat” és bár jóval kevesebb embert ér el az oldal, mint a Facebook, a Twitter vagy a Pinterest, és egyéb közösségi hálók is, ehhez képest aránytalanul nagyobb bevételre tesz szert – írja a VentureBeat.
„A Facebook közönsége óriási, ezért nem meglepő, hogy tömegeket hajt a kereskedők oldalaira, bár kisebb költési átlaggal” – nyilatkozta Diane Kegley, a RichRelevance marketing vezetője. „A Pinterest és a Polyvore egy másik vásárlót vonzanak be – nagyrészt a felhasználói élmény miatt: ezek az oldalak nagyon vizuálisak és elköteleződésre ösztönzőek – és sok szempontból hasonlítanak egy válogatott katalógusra.”
Érdekes ugyanakkor, hogy a Facebooknak a legmagasabb a közösségi vásárlásra vonatkozó konverziós aránya a közösségi hálózatok között.
Míg a Twitter által kezdeményezett közösségi vásárlásoknál ez csak 49 százalék, a Pinterest és a Polyvore esetében pedig egy százalék körül mozog, a Facebooknál ez 2,69 százalék – derül ki a RichRelevance beszámolójából, amelyhez egy masszív minta állt rendelkezésükre: 700 millió közösségi vásárlást tekintettek át.
Elképesztő a Facebook teljesítménye, ám ismét lekörözik, ha megnézzük az átlagos vásárlás értékét.
A Twitternél 60 dollár, a Facebooknál kicsivel 90 felett, a Pinterestnél pedig majdnem 200 dollár. Ám még utóbbi is elsápadhat a Polyvore eredményeit látva, ahol egy bevásárlókocsi értéke átlagosan 383 dollárra rúg.
Ennek oka feltehetőleg az, hogy a Polyvore a divatra fókuszál, ami pedig költséges tud lenni.
Továbbá vannak híreink, amelyek hasznosak lehetnek a karácsonyi vásárlási roham előtt: a közösségi csatornáknak még mindig jelentős szerepe van abban, hogy fizető vásárlók hajtsanak az online kereskedőkhöz.
„A közösségi vásárlás a teljes online vásárlási tevékenységek kevesebb, mint 1 százalékáért felel” – mondta David Selinger, a RichRelevance CEO-ja. „A közösségi vásárlási csatorna továbbra is fejlődik, a kereskedők és a fogyasztók pedig megtanulják kihasználni a platform egyedi előnyeit.”
Ez talán egy picit durva számítás, hiszen más adatok szerint a közösségi kereskedelem egy százalék felett jár – igaz, csak kevéssel. A probléma egyik része az attribúció, amint azt egy 130 millió Facebook lájkot és több, mint egy milliárd Facebook posztot megvizsgáló Adobe tanulmány kimutatta – azaz, hogy a közösségi alulreprezentált, ami a vásárlási viselkedésre kifejtett befolyást illeti.
„A közösségi média gyakran nem a legutolsó dolog, amellyel vásárlás előtt foglalkozol – gyakran ez az első dolog” – magyarázta az Adobe digitális hirdetések vizsgálatáért felelős munkatársa, Tamara Gaffney. „Így a hirdetők alulértékelik a közösségit… különösen a Tumblrt.”
A 700 millió vásárlási tevékenység vizsgálatában a Facebook 10,7 millió dollárnyi eladást generált, míg a sokkal kisebb Polyvore majdnem ennek 60 százalékát: 6,34 millió dollárt. A Pinterest 2,1 milliót, míg a Twitter mindössze 93 ezer dollárnyi eladásért volt felelős.
„A márkák és a kereskedők hajlamosak a három nagy közösségi hálózatra fókuszálni – a Twitterre, a Facebookra és a Pinterestre, de nem nézhetünk el egy olyan oldal felett, mint a Polyvore, amely kétszer akkora átlagos rendelési értéket hajt, mint a Facebook” – mondta Kegley. „A Polyvore fogyasztói vásárlói üzemmódban vannak és amikor a közösségi fogyasztók ilyen állapotban vannak, az valódi érték a kereskedők és a márkák számára.”
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!