Egy picit nehezebb lesz az internetcelebeknek

Egy picit nehezebb lesz az internetcelebeknek
Állást foglalt a Gazdasági Versenyhivatal egy online véleményvezérekkel kapcsolatos ügyben, de pénzügyi bírság helyett kötelezettségvállalásra szólítja fel a feleket, mivel jogsértés nem történt.

Végre állást foglalt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy online véleményvezérekkel kapcsolatos ügyben, de pénzügyi bírság helyett kötelezettségvállalásra szólítja fel a feleket, mivel jogsértés nem történt - írja a közlemény, amit a hwsw.hu idézett. A hivatal ebben az esetben Kasza Tibor hivatalos Facebook oldalán vizsgálta a 2016. augusztus 1-jétől megjelenő, a Telekom termékeit, szolgáltatásait, illetve a márkát népszerűsítő tartalmakat, amelyeknél nem volt egyértelmű, hogy a Telekom mindezért "ellenszolgáltatást nyújtott".

A bírság elkerülése érdekében a GoldenEye Kreatív Kft. és a Magyar Telekom kötelezettségvállalást nyújtott be, amelyben vállalják többek közt, hogy módosítják a szerződéskötési gyakorlatot, oktatást fognak végezni a véleményvezérek tájékozottsága érdekében. Továbbá maga a véleményvezér is változtat az eddigi gyakorlaton, vagyis a jövőben megkülönbözteti a hirdetett bejegyzéseket a saját tartalmaktól.

A probléma gyökerét az jelenti, hogy a hirdető cégeknek feltűnt az online véleményvezérek (influencerek) óriási befolyásoló szerepe a fiatalabb korosztály körében, és így a reklámozhatóak a termékek vagy szolgáltatások rajtuk keresztül. Annak érdekében, hogy az online hírességek továbbra is a hitelesség látszatát keltsék, sokszor nem tüntetik fel, hogy a saját véleményük helyett éppen egy fizetett hirdetést tesznek közzé hagyományos bejegyzésnek - akár képnek vagy videónak - álcázva. A közösségi oldalak, például a YouTube és az Instagram is rendelkezik külön funkcióval az ilyen típusú influencer-hirdetések számára. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: influencer