Bedurvul a YouTube

Bedurvul a YouTube
Átalakul a YouTube Partnerprogramja a szolgáltatást érő kritikák miatt, ami sok videós bevételszerzését fogja érinteni.

Átalakul a YouTube Partnerprogramja a szolgáltatást érő kritikák miatt, ami sok videós bevételszerzését fogja érinteni. Tavaly április óta a programhoz bárki csatlakozhatott, akinek a csatornája tízezer megtekintés felett járt, és így elkezdhette a hirdetésekből járó jutalékok gyűjtését. A Google legújabb bejelentése szerint az eddigi feltételek helyett másik lép életbe, és az új szabály szerint a tartalomfeltöltő videóinak legalább 4000 órás nézettséggel kell rendelkezni az elmúlt 12 hónapban, plusz minimum 1000 feliratkozónak is kell követni a csatornát - írja a hwsw.hu.

Az új szabály nem csak a frissen belépő tagokat érinti, hanem visszamenőlegesen is elkezdi a vállalat a gyomlálást február 20-tól. Tehát a jelenlegi partnerek nagyjából egy hónapos felkészülési időt kaptak, hogy teljesítsék a követelményeket. A jelenlegi állás szerint egyelőre nagyon sokan nem felelnek meg a kritériumoknak, a YouTube "jelentős számú" csatorna tulajdonosról beszél, de a Recode-nak név nélkül nyilatkozó iparági forrás szerint "több tízezer" videóst érint a módosítás.

Még néhány pénzügyi adatot is említ a Google, közleménye alapján a "kirúgásra", pontosabban fizetés nélküli munkára ítélt tartalomfeltöltők eddig sem kerestek túl sok pénzt a programmal. Állítása szerint a videósok 99 százaléka kevesebb mint 100 dollárt gyűjt be a platform segítségével egy év alatt. A 90 százalékuk pedig kevesebb mint 2,50 dollárt keres egy hónapban. Valószínűleg a vállalat alaposan elemezte, hogy az újonnan megszabott feltételekkel továbbra is a programban maradjanak a számára fontos feltöltők, akik a legnagyobb nézettséget generálják a felületen - így a benn maradók valószínűleg több pénzt is kereshetnek majd.

Az viszont tény, hogy a ma híresnek számító youtuberek mind kis tartalomgyártóként kezdték, és fokozatosan nőttek akkorára, ami már nekik is és a Google-nek is jövedelmező lett. A nagyon magasra helyezett monetizálási küszöb pont ezeket a potenciális "YouTube-csillagokat" tántoríthatja el a kísérletezéstől, amivel komoly veszélybe kerülhet a szolgáltatás lenyűgöző tehetség-futószalagja. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: youtube