
Az online kereskedők egyre többet invesztálnak közösségi média tartalomba és marketingbe. Ugyanakkor sok B2B vállalat állítja, hogy túl bonyolult mérni a bevételi eredményeiket vagy pedig, hogy az ügyfeleik nem használják e felületeket vásárlásra. Itt az ideje újragondolni ezeket – írja a Practical Ecommerce.
A közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköz ahhoz, hogy közösséget építs a márkád köré és növeld a bevételeidet minden csatornán keresztül, nem csak az e-kereskedelemben. Egyre több vevőd használja ezeket az oldalakat minden nap, még munka közben is. Bizonyosodj meg róla, hogy a B2B vállalkozásod elérhető minden egyes találkozási pontban, hogy kapcsolatba léphess a már meglévő és jövőbeli ügyfeleiddel!
7 ok, hogy befektess a B2B közösségi médiába
- Márkaépítés. A közösségi média hatékony helyszíne a márkád és a termékek promotálásának közvetlenül a végfelhasználók körében.
- Részvétel a beszélgetésben. A Twitter és a Facebook azok az oldalak, ahol a cégek direkt visszajelzéseket kapnak a vásárlóktól. A Pinterest, YouTube és Instagram posztok ingyenes virális marketinget eredményezhetnek.
- Termékkutatás végzése. Termékkoncepciók fotóinak posztolása vagy közvetlen kérdőívezés a közösségi médiában sokféle reakciót kiválthat a potenciális vásárlókból, ahogyan a hűséges vevőkből is.
- Marketing koncepciók tesztelése. A közösségi média nagyszerű helyszín az új üzenetrendszerek és marketing kampányok tesztelésére egészen kicsi kockázat és befektetés mellett.
- Közösségépítés. Ez talán a legfontosabb aspektus mind közül. Ha minden területen kihasználod a tartalommarketinget, ahol a vásárlókkal találkozhatsz, a teljes ökoszisztémád köré felépíthetsz egy közösséget a gyártókból, ügyfelekből és az értékesítési csatorna partnereiből.
- Ügyfélszolgálat fejlesztése. Ha megtudod válaszolni a közösségi médiában feltett kérdéseket épp úgy, mint egy call centerben vagy emailen keresztül, az magasabb fogyasztói elégedettséghez vezethet.
- Termékkeresés elősegítése. A fiatal vásárlók gyakran keresnek rá termékekre online – még B2B szinten is. Tudni akarják, mitől olyan népszerű egy termék és bíznak az ismerőseik, barátaik véleményében és ajánlásaiban.
Viszonteladók és a közösségi média
Végül pedig lássunk néhány dolgot, amelybe érdemes egy viszonteladónak is befektetnie, hogy bővítse közösségét és még erősebb ügyfélkapcsolatokat építsen ki:
- Tartalommarketing kampányok fejlesztése, amelyek biztosítják a szakértői tanácsadást, esettanulmányokat, fogyasztói sikertörténeteket és más informatív tartalmakat a vevők számára.
- E tartalmak promotálása agresszíven Facebookon, Twitteren, Pinteresten és Google+-on. A felhasználókat ösztönözni kell a visszajelzésre és a beszélgetésre.
- YouTube videók létrehozása, amelyek magyarázatot adnak komplex termékekhez.
- Az értékesítési erő felhasználása arra, hogy kapcsolatba lépjenek a vásárlókkal Twitteren: közvetlen tweetekkel lehet őket informálni jövőbeli látogatásokról, promotálhatók új termékek, és így tovább. Ha hashtageket hoznak létre egyes termékek köré, az ösztönözheti a releváns beszélgetések kialakulását.
- A webáruház testreszabása személyes profilokkal, közösségek kialakításával, sikertörténetek megosztásával, kommunikációs funkciók biztosításával.
- Email kampányok beépítése, amelyek közösségi média tevékenységre ösztönöznek – kérdőívek, versenyek, az év értékesítője –; szóba jöhet bármi, ami elköteleződést alakít ki a vevőkben a márka felé.
Sokaknak nehéz igazolást adni arra, miért érdemes befektetni a közösségi médiába. Ám a B2B szekciónak is érdemes próbát tennie itt. A közösségi médiával egy márka bővíthető és javítható a kommunikációja a végfelhasználók irányában. Talán nem fogsz látni azonnali hatást a bevételek vagy a fogyasztói elégedettség tekintetében, de idővel valószínűleg igen – egészen addig, míg érdekes tartalmakat hozol létre és reagálsz azoknak, akik elköteleződésbe lépnek veled online, nem lehet baj.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!