- Azok a képek, amelyeken a kék szín dominál, 24 százalékkal jobban teljesítenek, mint azok, amelyeken nagyon arányban jelenik meg piros vagy a narancssárga. Gondolj erre: #ég, #kékharangok, #superman.
- A világos képek 24 százalékkal jobban teljesítenek a sötéteknél. Gondolj erre: #naposidő, #LED, #TimesSquare.
- A csücsörítős önarcképek őrület, de 1,112 százalékkal több lájkot generálnak, mint a normálisak.
Ezeket az adatokat a Curalate nevű, vizuális analitikával és marketinggel foglalkozó platform publikálta – írja a Fastcompany.com. Néhány hónapja már közzétettek egy hasonlót Pinterest képekkel kapcsolatban. Most több, mint 8 millió Instagram képet és 30 tulajdonságot vizsgáltak, így a háttér arányát, a domináns színt, a világosságot és a szaturációt.
„Instagramon a lájkok, amelyek elképesztően értékesek, nehezen elérhetőek, hiszen az Instagram képek 65 százaléka 0 és 10 lájk között mozog” – mondta Apu Gupta, a Curalate CEO-ja a cég egy sajtónyilatkozatában. „Néhány apró trükkel, a fogyasztóikkal kapcsolatot kialakítani akaró márkák az olyan oldalakon, mint az Instagram, az elköteleződésük rakétaszerű kilövését tapasztalhatják, ami megnövekedett fogyasztói hűséget, és mindenekelőtt eladást fog eredményezni.”
A tanulmány épp abban az időben érkezik, amikor az Instagram a felhasználók „hírfolyamába” igyekszik reklámokat helyezni bevétel generálásának reményében. És néhány felhasználó visszakozása ellenére, Michael Kors divatházának egyik szponzorált posztját például (az egyik első ilyen volt az Instagramon), nemrég több, mint 217 ezeren kedvelték, egy nem szponzorált poszthoz képest 360%-kal nagyobb növekedést mutatva.
A következő hetekben várhatóan még több felmérés érkezik a témában, miközben a marketingesek próbálják kitalálni, mi működik a legjobban az Instagramon.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!