A Pinterest és a Twitter kapcsolatáról múlt hónapban a Pew számolt be, most pedig a GlobalWebIndex kutatása látott napvilágot, amely szerint az Instagram világszinten a leggyorsabban fejlődő közösségi média oldal, miután aktív felhasználói bázisa 32%-kal nőtt az elmúlt hat hónapban – írja a TechCrunch. Összességében nézve azonban még mindig a Facebook, a YouTube, a Google+, a Twitter és a LinkedIn mögött van – ezek a világ legnépszerűbb közösségi platformjai a penetráció tekintetében.
És mely oldalak aktív forgalma csökken? A Facebooké, a YouTube-é, két orosz közösségi hálóé, ezek az Odnoklassniki és Vkontakte… valamint a MySpace-é.
A kérdőív, melyet közel 170 ezren töltöttek ki 32 országban, kiemeli, hogy a legnépszerűbb még mindig a Facebook. Kínát leszámítva (ahol az ingyenes hozzáférés az olyan oldalakhoz, mint a Facebook és a Google, problémás) a többi résztvevő 80%-a mondta azt, hogy regisztrált Facebookon és körülbelül 50%, hogy aktív felhasználó – e tekintetben is itt van a legmagasabb arány a közösségi platformok közül.
A mobil a király
A mobil eszközökről történő belépés a közösségi hálózatokba népszerűbb, mint valaha – 66% vallott arról, hogy így tesz. A PC-k és a tabletek 64%-ot értek el. A mikroblogok esetében a tabletek az egyértelmű vezérek 44%-os penetrációval.
Regionális helyzet
Bár a technológiai ipar gyakran feltételezi, hogy Észak-Amerika, illetve az USA a fogyasztói technológia egyetem középpontja, de ebben a lebontásban már látszik, hogy az ázsiai térség igen szorosan követi (Kína nem része a rangsornak).
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!