A nemrég kijött iOS 14.3 azt ígéri, hogy örökre megváltoztatja a letöltéseinkhez fűződő viszonyunkat. Mostantól, ha az almás kütyüinkre telepíteni akarunk egy alkalmazást, az Apple megmutatja nekünk, hogy az app fejlesztői miként kezelik az adatainkat.
Persze azt tudjuk, hogy a Facebook tulajdonában van egy rakat másik alkalmazás is, mint pl. az Instagram vagy a WhatsApp, de elég, ha csak az alap közösségi oldalt nézzük meg. A Facebook az iOS frissítése szerint nem csak a telefonszámunkat és az ismerőseinket tartja számon (ami azért valahol magától is értetődik), hanem a pontos tartózkodási helyünket, a hangadatainkat (itt valószínűleg a Messengerben folytatott beszélgetéseinkről lehet szó) és az e-mail, valamint a szöveges üzeneteinket is.
Facebook rögtön vissza is támadott
A Facebook reakciója az Apple lépésére igen különös volt, ugyanis több nagy amerikai újságban is egy egészoldalas hirdetésben mentek neki az almás cégnek, no persze nem azért, mert az Apple bemutatta, hogy miként húz be magának a Facebook minden elérhető információt a felhasználóitól, hanem azért, mert a személyre szabott hirdetéseik állításuk szerint a kisvállalkozók érdekeit szolgálják, akiket az Apple most éppen valamiért fenyeget.
(via Mashable)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!