A podcast egy igazán emberközeli médium, így is, úgy is. Lehetne a neve akár „fülbesúgó média” is.
Minden podcastkészítő azonos érdeke, hogy tartalmait minél többen fogyasszák, és ezzel kapásból be is lép a figyelemgazdaság versenypiacára. Tévék, rádiók, újságok és még megannyi tartalomgyár verseng a médiafogyasztó figyelméért!
A média természetének törvényeit viszont NEM lehet figyelmen kívül hagyni!
A podcast nem csak magából a tartalomkészítésből áll, van előélete és utóélete is. Egyúttal azt sem szabad elfelejtenünk: a tartalomgyártás pénzbe kerül, költségekkel jár. Nem csak a felvétel. A szerkesztés, a szakértő, esetleg a szereplő, a kommunikáció, a terjesztés. Tudnunk kell, mit tudunk mi magunk megcsinálni, mikor kérünk segítséget szakértőktől, beszállítóktól, ügynökségektől, mire és milyen mértékben támaszkodunk (lásd még ár/érték hatékonyság).
Ezen a napon szeretném a podcastkészítés értékláncának lehető legtöbb pontját, egységét megmutatni, megvilágítani. Vajon miért pont mostanra érett meg a világ a podcastek fogadására? Mit üzenhet ez a jelenség a figyelemgazdaság többi szereplőjének?
Szövegünket reklámmal szakítjuk meg:
A program PDF formáumban ITT. – Regisztráció ITT.
A PodcastFestival 60 programpontja alapján szeretnénk megvizsgálni miért is lehet oly csodás média-, kommunikációs és/vagy üzleti eszköz a podcast?
Mit várhatunk tőle – és mit nem? Nagy tudású, nagy tapasztalatokkal rendelkező podcasterek, média-, kommunikációs, gazdasági és kereskedelmi szakemberek, pszichológusok segítségével vizsgáljuk meg a podcastek szép új világát. Tényekkel, friss kutatások eredményeinek bemutatásával és gyakorlatias előadásokkal, beszélgetésekkel igyekszünk a lehető legnagyobb képet mutatni a podcastek világáról. Az előadásoknak és beszélgetéseknek három fókusza mindig lesz: a fogyasztó, a piaci verseny és az üzlet.
Tehát: 60 programpont 3 teremben, 5 tematikára bontva:
I. Mitől robbanhatott be a podcastpiac? (Mire föl ez a nagy siker?)
II. A hallgató és a podcast. Tedd könnyen fogyaszthatóvá, tedd szerethetővé!
III. Így használd üzleti (B2B) és reklámcéljaidhoz a podcastet!
IV. Legyél Te a podcasted márkája! (Az (ÉN)márkaépítés podcasttel!)
V. Láss rendszerben! Hozz létre saját márkás médiát, és fejleszd médiatermékké!
A podcast az alkotás, az önkifejezés eszköze is, és éppúgy használható társadalmi célú kommunikációra, mint üzleti célok elérésére.
Az aranymikrofon díjának kiírásakor igyekeztem a zsűrizés szempontjait a fentiekben leírtak szerint, a mai kor média kihívásainak megfelelően összeállítani.
Legyen ez a nap a podcastek ünnepe! A podcastpiac minden egyes résztvevőjének, alkotójának és üzletemberének közös érdeke, hogy ez a piac kifejlődjön, és elfoglalja méltó helyét a figyelemgazdaságban – vagyis az emberek szívében, a médiában és az üzleti életben. Most vigyázzunk, most ne baltázzuk el! Kívánok Önöknek ehhez a naphoz sok új barátot, továbbá minél több friss tudnivaló felszívását.
Legyenek mindig boldogok, akkor is amikor podcastet csinálnak!
Figyelem, ha még többet szeretne megtudni a podcastok világáról, ajánljuk meghallgatni a Biznisz Boyz Sándorfy Adriánnal készült beszélgetésünket. KLIKK
Tisztelettel: Csermely Ákos
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!