A termék neve: podcast! Hajrá! Tiéd lehet általa a világ! Gondolatok a Podcastfestival május 31-i szakmai programja kapcsán.

A termék neve: podcast! Hajrá! Tiéd lehet általa a világ! Gondolatok a Podcastfestival május 31-i szakmai programja kapcsán.
Készüljön egy podcast hobbiból, társadalmi vagy üzleti/kereskedelmi érdekből, a végcél mindig a médiafogyasztó, őt kell elérnünk, őket kell szolgálnunk, rájuk kell hatnunk.

A podcast egy igazán emberközeli médium, így is, úgy is. Lehetne a neve akár „fülbesúgó média” is. 
Minden podcastkészítő azonos érdeke, hogy tartalmait minél többen fogyasszák, és ezzel kapásból be is lép a figyelemgazdaság versenypiacára. Tévék, rádiók, újságok és még megannyi tartalomgyár verseng a médiafogyasztó figyelméért!
A média természetének törvényeit viszont NEM lehet figyelmen kívül hagyni!
A podcast nem csak magából a tartalomkészítésből áll, van előélete és utóélete is. Egyúttal azt sem szabad elfelejtenünk: a tartalomgyártás pénzbe kerül, költségekkel jár. Nem csak a felvétel. A szerkesztés, a szakértő, esetleg a szereplő, a kommunikáció, a terjesztés. Tudnunk kell, mit tudunk mi magunk megcsinálni, mikor kérünk segítséget szakértőktől, beszállítóktól, ügynökségektől, mire és milyen mértékben támaszkodunk (lásd még ár/érték hatékonyság).
Ezen a napon szeretném a podcastkészítés értékláncának lehető legtöbb pontját, egységét megmutatni, megvilágítani. Vajon miért pont mostanra érett meg a világ a podcastek fogadására? Mit üzenhet ez a jelenség a figyelemgazdaság többi szereplőjének?

Szövegünket reklámmal szakítjuk meg:
A program PDF formáumban ITT. Regisztráció ITT.

A PodcastFestival 60 programpontja alapján szeretnénk megvizsgálni miért is lehet oly csodás média-, kommunikációs és/vagy üzleti eszköz a podcast?
Mit várhatunk tőle – és mit nem? Nagy tudású, nagy tapasztalatokkal rendelkező podcasterek, média-, kommunikációs, gazdasági és kereskedelmi szakemberek, pszichológusok segítségével vizsgáljuk meg a podcastek szép új világát. Tényekkel, friss kutatások eredményeinek bemutatásával és gyakorlatias előadásokkal, beszélgetésekkel igyekszünk a lehető legnagyobb képet mutatni a podcastek világáról. Az előadásoknak és beszélgetéseknek három fókusza mindig lesz: a fogyasztó, a piaci verseny és az üzlet.

Tehát: 60 programpont 3 teremben, 5 tematikára bontva:

I. Mitől robbanhatott be a podcastpiac? (Mire föl ez a nagy siker?)

II. A hallgató és a podcast. Tedd könnyen fogyaszthatóvá, tedd szerethetővé!

III. Így használd üzleti (B2B) és reklámcéljaidhoz a podcastet!

IV. Legyél Te a podcasted márkája! (Az (ÉN)márkaépítés podcasttel!)

V. Láss rendszerben! Hozz létre saját márkás médiát, és fejleszd médiatermékké!

A podcast az alkotás, az önkifejezés eszköze is, és éppúgy használható társadalmi célú kommunikációra, mint üzleti célok elérésére.

Az aranymikrofon díjának kiírásakor igyekeztem a zsűrizés szempontjait a fentiekben leírtak szerint, a mai kor média kihívásainak megfelelően összeállítani.

Legyen ez a nap a podcastek ünnepe! A podcastpiac minden egyes résztvevőjének, alkotójának és üzletemberének közös érdeke, hogy ez a piac kifejlődjön, és elfoglalja méltó helyét a figyelemgazdaságban – vagyis az emberek szívében, a médiában és az üzleti életben. Most vigyázzunk, most ne baltázzuk el! Kívánok Önöknek ehhez a naphoz sok új barátot, továbbá minél több friss tudnivaló felszívását.

Legyenek mindig boldogok, akkor is amikor podcastet csinálnak!

Figyelem, ha még többet szeretne megtudni a podcastok világáról, ajánljuk meghallgatni a Biznisz Boyz Sándorfy Adriánnal készült beszélgetésünket. KLIKK

Tisztelettel: Csermely Ákos

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …