A HVG-s kollégák tegnapi hírei közt olvastam arról, hogy a hirdetési bevételei 90 százalékát osztja szét a TSU nevezetű közösségi oldal. Ez persze a Facebook lakóit is felvillanyozta és többen azonnal elkzdték találgatni, hogy miként is lehetséges ez. Többen emlegettek piramis játékot, ezért úgy gondoltuk érdemes utána menni és kideríteni, hogy mi is folyik a Facebook trón követelő házatáján.
Előzményként el kell mondjam, hogy mintegy 10 hónapja, már az induláskor regisztráltam az oldalon, azzal gondolattal. hogy ha létezik antiFacebook, akkor ott is ott kell lenni. Az akkori hangzatos kampány ugyanis a TSU-t az antiFacebooknak titulálta, amely majd megváltoztatja a jelenlegi állapotokat és elveszi a Facebooktól a koronát. Nem mondom, hogy rossz volt a marketing, de azért kicsit túlzásnak tünt a vízió.
Mostanra örömmel jelenthetem, hogy mintegy 2 ismerősre és 4 követőre találtam az oldalon, ami nem számít annyira nagy dinamikának, szóval nyugodtan feledhetjük az alaptézist, miszerint ott kell lenni.
A legújabb hír miszerint a bejegyzéseinkre pénzt fizetnek valóban igaz, de ha egy ilyen hírre egy nap alatt 19 bejegyzés születik, az nem valószínű, hogy igazán élő közösség. Szóval én is megnéztem, hogy hol tartok a virtuális kredit gyüjtésben és örömmel jelenthetem, hogy 0,001 kreditem van az aranybáyának gondolt közösségi oldalon.
Uve Lang, az alapító egyébként látható, hogy kiválóan elvan a TSU-vel, gyakorlatilag minden felhasználót személyesen ismer, olyan ez mint egy kis család, ahol mindenki vicces képesket és videókat oszt meg egymás között. Nagyjából ilyen szinten merem ajánlani a használatát mindenkinek.
A Facebook leváltására jelenleg nem gondolom, hogy sikerrel pályázhatna a kiváló kommunikációs trükkökkel operáló közösség, de persze próbálkozni mindenképpen érdemes, hiszen óriási az internetes közösség igénye a megosztásra. Nem is tudnám megszámolni, hogy mennyi működő alternetíva kínál lehetőséget hasonlóra megfelelő számú felhasználóval. Szóval, ha az antiFacebook arra épít, hogy a hírdetők pénzét osztja majd szét, akkor fel kell keményen kötnie azt a bizonyos fehérneműt, mert ennyi emberren nem lesz az a hirdető, aki egyetlen fityinget is fizetne ezen az oldalon egy hirdetésért.
Nem gondolom, hogy a TSU eljut odáig, hogy egy fillért is kifizessen az új lehetőséget kihasználó online aranybányászoknak. Különösen, ha az alapító által megosztott nézettségi adatokat nézegetjük, hát nem jósolok hosszú életet az antiFacebooknak.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!