A profil „felöltöztetése” - (Miért kell neked a LinkedIn 11.)

A profil „felöltöztetése” - (Miért kell neked a LinkedIn 11.)
Ha eddig minden tanácsomat megfogadtad, rendelkezel már egy olyan alappal, amire biztonsággal építkezni lehet. A profilkészítést folytatva gyorsan tölts ki néhány olyan szekciót, amin nem kell sokat gondolkodni:

Education (Tanulmányok)

Itt elsősorban a felsőfokú tanulmányokat (a befejezetteket és az esetleg folyamatban levőket is) érdemes megadni. Leginkább a felsőfokú tanulmányok megjelenítése az érdekes, de különleges esetekben a középiskolát is meg lehet nevezni. Figyelj a név pontos megadására – ez segít kapcsolódni volt egyetemista társaidhoz.

Az, hogy milyen részletességgel töltöd ki ezt a részt elsősorban a céljaidtól függ. Ha pályakezdő, vagy néhány év tapasztalattal rendelkező szakember vagy, érdemes sok részletet megadni. Ha 20 éve végeztél és azóta több fontos pozíciót töltöttél be, bőven elegendő az egyetem, a szakirány és a kezdés-végzés évének megadása.

Languages (Nyelvek)

Itt megint az a fontos, hogy mik a LinkedInen a céljaid. Ha a kapcsolatépítés, vagy értékesítés, akkor olyan nyelveket érdemes csak megadni, amelyeket valóban képes vagy használni. Ha állást keresel, olyan nyelvek is szóba jöhetnek, amiket passzívan ismersz (például képes vagy egy emailt elolvasni).

Groups (Csoportok)

A csoporttagság olyan lehetőség, amit nagyon sokan elhanyagolnak. Egy jó csoportban rengeteget lehet tanulni, kitűnő kapcsolatokat tudsz épííteni és szakmai (el)ismertséget lehet szerezni. A csoportokról később még részletesen is lesz szó, itt most csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy a lehető legtöbb releváns csoportba érdemes belépni. (Az engedélyezett plafon az 50 csoport, ez érdemes kihasználni.) A csoportok jelentősen növelik a kereséskor, vagy tartalommegosztáskor elérhető emberek körét, ráadásul támogatják a LinekdInen belüli keresőoptimalizálást is.

Prezentációk, videók, képek, dokumentumok

A profil szinte valamennyi blokkjához lehet tartalmakat feltölteni. Ez vonatkozik az összegzésre és az egyes munkahelyekre/állásokra is. Sokkal izgalmasabb lesz az egyébként száraz profil, ha kerül mellé egy fotó, vagy prezentáció. (Maga a tartalom megadása rendkívül egyszerű, mert vagy linket kell megadni – YouTube, Prezi, Slideshare –, vagy a számítógépről kell fájlt feltölteni.)

További tartalmi blokkok

A szerkesztő állapotban a (Edit Profil) a LinkedIn többféle további blokkot is felajánl, amivel gazdagíthatod profilodat.

 

A kiválasztott blokkban kattints a „+” jelre és máris szerkesztheted az adott blokkot. (Ha befejezted, ne felejtsd el elmenteni a „Save” gombbal.)

 

Tapasztalatom szerint az egyik leghasznosabb a Projects (projektek) blokk. Amennyiben lehetséges, rendelj jelenlegi és korábbi munkákhoz projekteket. A Publications (publikációk), Organizations (szervezetek), Courses (tanfolyamok) mezőket használd annak megfelelően, mit akarsz megmutatni magadból.

Állítsd megfelelő sorrendbe a blokkokat

A profilodban csak a fejrész (ahol a fényképed és a bemutatkozó címsorod van) rögzített, az összes többi blokk helyét magad határozod meg. Szerkesztő módban az egyes blokkok szélén található, le-fel mutató kettős nyilat kell a kurzorral megragadnod és a megfelelő helyre húznod.

Az, hogy mi a megfelelő hely, egyénenként változhat.

• Ha állást keresel, érdemes a korábbi munkahelyeidet és az iskoláidat felül tartanod, utána következhet minden más.

• Ha a személyes márkádat építed, elől kell lennie az összegzésnek és a legfontosabb projekteknek. Ha volt már 3-4 fontos munkahelyed, az iskolai végzettséget hagyhatod valahol a lista utolsó harmadában.

• Ha gyakran tartasz előadásokat és szívesen fogadnál újabb felkéréseket, érdemes projektként megjeleníteni és jó helyen szerepeltetni az egyes előadásokat.

• Ha vezető funkciót töltesz be egy ismert vállalatnál, leginkább a részletes Experience (szakmai tapasztalat) blokknak kell az előtérben lennie.

Csak néhány jellemző példát soroltam fel, de a variációk száma nyilván óriási. Próbálgasd, ízlelgesd a különböző sorrendeket. Vedd figyelembe, hogy a profil optimalizálása egy végtelen folyamat: Soha nem lesz teljesen kész, de (jó esetben) egyre jobb lesz.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!