Az eredetileg Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozójaként elindult EFOTT-nak idén is Sukoró adott otthont, ahol július 12. és 16. között közel 9 ezer vendégéjszakát töltöttek a csaknem kizárólag belföldi vendégek (99%). A vendégforgalom a településen 8%-kal szárnyalta túl a tavalyi EFOTT-ét, és ugyancsak jól jártak a tópart többi üdülőhelyének szálláshelyei is. Velencén és Gárdonyban például közel 40%-kal növekedett a forgalom, emellett Pákozdon a másfélszeresére, Kápolnásnyéken pedig közel a két és félszeresére emelkedett a vendégéjszakák száma a megelőző hétvégéhez képest. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a fesztivál idején a 19-34 éves korosztály töltötte meg a Velencei-tó körüli szálláshelyeket, ahol a részesedésük a teljes látogatószámhoz képest elérte a 80%-ot. Közülük is a 19-24 évesek szórakoztak a legnagyobb arányban a Velencei-tónál.
A július 19‒23. között megrendezett debreceni Campus fesztivál szintén a hazai közönség egyik nagy kedvence, a fesztivál öt napja alatt a város szálláshelyein a vendégek 82%-át a magyar vendégek adták. Az ezen a hétvégén regisztrált 15 ezer vendégéjszaka 11%-kal múlta felül az egy évvel ezelőttit. Az ötnapos esemény turisztikai forgalomra gyakorolt hatását még inkább mutatja, hogy a fesztivált megelőző hétvégéhez képest a Campus idején 43%-kal nagyobb vendégéjszaka-forgalmat könyvelhettek el a városban a szálláshelyek. Debrecenben a megelőző héthez képest 6 százalékponttal, 24%-ra emelkedett a 25-34 éves vendégek száma. A Campus idején a fiatal felnőtt generáció dominálta a forgalmat (43%), további 20%-ot pedig a 35-44 évesek tettek ki. A rendezvény az egynapos kül- és belföldi látogatók számát is dinamikusan növelte, az előző héttel összehasonlítva számuk a belföldi vendégek esetén 23%-kal bővült. A fesztivál a külföldi turisták számára is vonzó programnak bizonyult ezen a hétvégén, a legtöbben Izraelből, valamint Németországból érkeztek a cívisvárosba.
További információ:
A Magyar Turisztikai Ügynökség
A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!