
Az adatok a University of Southern California Marshall School of Business alintézményének „How Much Media? 2013” című tanulmányából származnak. A kutatás a Nielsen, a comScore, analitikusok és cégek beszámolóira támaszkodik a statisztikáiban és azt gyanítja, hogy a Facebook 31 millió egyedi látogatójának köszönhető vezető pozíciója 2012-ből 14 millióra fog esni 2015-re – írja a MarketingLand. A Facebook maga is beszámolt az amerikai felhasználói bázis visszaeséséről egészen 2011-ig visszamenőleg. A negyedéves költségvetési beszámolóiban a cég kombinálja az amerikai és kanadai adatokat, amikor a havi aktív felhasználó bázisról van szó – és ez a szám nagyban stagnált az elmúlt nagyjából egy évben (a nemzetközi növekedés jobban bejött a Facebooknak).
Elnézve az alábbi grafikont, látható, hogy a YouTube egyedi amerikai felhasználói felülkerekedhetnek a nem túl messzi jövőben, ha a jelenlegi trendek folytatódnak.
A tanulmány egyébként arra is kitér, hogy a közösségi hálózatokat az amerikaiak idejük 24 százalékban okostelefonon, és nagyjából 10 százalékában tableteken látogatják meg.
Mindamellett van két lehetséges hiba a tanulmányban: először is a YouTube közösségi oldalként való megnevezése elég furcsa összehasonlításhoz vezet olyan platformokkal szemben, mint például a Facebook, a Twitter vagy a LinkedIn. Másodszor pedig: a Google+ benne volt az összevetésben?
Viszont a tanulmány szerzője is tesz egy fontos állítást, amivel mind egyetérthetünk, ha a közösségi hálózatok összemérésről van szó: „A közösségi média tevékenység mérése inkább művészet, mint tudomány.”
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!