Egy nagy török startup verseny a közösségi médiára bízta a legjobb 10 projekt kiválasztását. A két elsőt simán ki kellett volna zárni. A magyar induló nagy nehezen az ötödik lett.
Két hetet töltöttem azzal a közösségi kampánnyal, amelyben a Tresorit nevű magyar startup igyekezett megszerezni a rajongói szavazatait. A rendkívül tanulságos kampány előzményeként, a tavalyi versenyben lezajlott csúnya csalásokra készültünk idén is.
A verseny tulajdonképpen rendesen zajlott a kétharmadáig. a 180 projekt közül 15-18 volt igazán esélyes, hogy az első 10-be kerülhessen, azok közé a projektek közé, amelyek automatikusan bekerülnek a versenybe.
Az utolsó két nap érdekes tanulsága volt, hogy a 15 dolláros like-vásárlás elképesztő eredményeket hoz a "bevállalós" versenyzőknek. Volt, aki a középmezőnyből lépett egy nap alatt az első helyre úgy, hogy ez alatt az idő alatt mintegy 1300 szavazattal növekedett az eredménye.
Az utolsó nap annak ellenére, hogy semmi oka nem volt a második helyezettnek az aggodalomra egy óra alatt 500 szavazattal gazdagodott úgy, hogy közben a weboldal szervere többször feladta túlterhelődés miatt.
A verseny végeredménye gyakorlatilag a két legnagyobb like-vásárló versenyévé silányult, s a szervezők semmit sem tettek a csalók ellen. A pénzért megrendelt és időre leszállított like-ok bosszantó módon becsületes versenyzőket ejtettek ki a versenyből. A magyar projektnek tulajdonképpen annyi szerencséje volt, hogy tíz versenyző közül csak kettő-három választotta a biztosan megérkező szavazatokat.
Sokadszor írjuk le, hogy lejárt a like-versenyek ideje, a játékok többsége sajnos olyanok sikerét hozzák, akik egyáltalán nem teljesítményükkel, vagy rajongóik számával győzedelmeskedik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!