Nem csoda, hogy csurig telt terem várta az egykori CNN-es Campbell Brownt egy, az amerikai magazinok számára tartott konferencián, áll a kreativ.hu cikkében. Brown jelenleg azt a csapatot irányítja a Facebooknál, amelynek fő feladata, hogy a kiadókkal közösen dolgozzanak a közösségi oldal és a médiavállalatok hatékonyabb együttműködésén.
A Facebook és a kiadók viszonya persze már régóta hullámzó, utóbbiak sokat kritizálták a vállalatot a hírfolyam algoritmusának folyamatos változtatása, a híroldalak elérésének csökkentése, vagy a fake news előretörése miatt. Az utóbbi napok hírei azonban a szokásosnál is aktuálisabbá tették a témát. A Facebook segítségével naggyá váló kiadóknál, a BuzzFeednél, a Vice-nél, a Voxnál, a Huffington Postnál is sorban jelentették be a leépítéseket, miközben a Facebook 2018 negyedik negyedévében 16,6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetett el.
Az online média válságának fő okát sok szereplő a Facebook és a Google minden reklámbevételt elszipkázó magatartásában látja, ám Brown gyorsan leszögezte a konferencián, hogy nem a Facebook fogja megmenteni a most küszködő kiadókat.
Miért nem beszéltek az Instant Articles-ről?
Azért Brown néhány múltbéli hibát elismert a beszélgetés során: például azt, hogy korábban nem megfelelően kommunikálták a direkt a médiának kínált megoldásokat, például a gyorsan betöltődő Instant Articles fejlesztést, a Youtube riválisánák szánt Watch videóit vagy az élő bejelentkezéseket. Brown elismerte, ezekkel a fejlesztésekkel azt a hamis benyomást kelthették a kiadókban, hogy jelentősen nőni fog az elérésük. Miközben a számok egyáltalán nem igazolták ezt.
Ettől függetlenül Brown csapata dolgozik az egészségesebb egymás mellett élésen. Olyan eszközökön munkálkodnak, amik segíthetnek a kiadóknak a tartalomért fizető felhasználók elérésében, toborzásában, mint ahogy az olvasókról gyűjtött adatelemzéseket is tovább fejlesztik.
300 millós támogatás
Emelett 300 millió dollárral támogatnak a következő három évben kisebb, helyi médiatermékeket. Brown megemlítette azt is, hogy a Facebook a CNN-hez, a Fox News-hoz vagy az ABC Newshoz hasonló nagy cégeknek is fizet a Watchra készített műsoraikért.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!