A kutatás az ötletek és a betegségek életciklusát hasonlította össze és ha az eredmények helyesek, a Facebook felhasználók elveszítik érdeklődésüket a közösségi háló iránt, ahogyan társaik is, méghozzá nagyjából 2015 és 2017 között – írja az AllFacebook.
A tanulmányból kiderül, hogy egészen pontosan az online közösségi hálózatok adaptálási és „elhagyási” dinamikáját vizsgálták azzal, hogy analógiát vontak azokkal a dinamikákkal, amelyek egy fertőző betegség szétterjedését irányítják.
Az ötletek, akárcsak a betegségek, fertőző módon terjednek az emberek között, míg végül kihalnak – mindez intuitíve történik, hiszen emberi kommunikáció során zajlik különböző emberek között, akik gondolatokat osztanak meg egymással. Végül pedig elveszítik az érdeklődésüket, amit úgy is mondhatunk, hogy immunisak lesznek rá.
Mit gondolsz a Princeton kutatásának eredményeiről?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!