
Az adatokat többféleképpen is felhasználhatják a termékfejlesztéstől a hirdetésekig, mondta Ken Rudin, a Facebook analitikai részlegének vezetője a Journalnek.
Ez a technológia meghatározhatja, a felhasználó merre mozgatja az egerét a képernyőt, azaz, segíthet annak eldöntésében, hova érdemes hirdetéseket elhelyezni – írja a Mashable. A technológia azt is leköveti, hogy a Facebook mobil felhasználói látják-e a hírfolyamukat bármely adott időpontban az okostelefonjukon.
A Facebook várhatóan „hónapokon belül” dönt arról, folytatja-e ilyen formában az adatok gyűjtését és a vizsgálódást. Ez releváns lehet a targetált hirdetések szempontjából, amelyeket illetően a cég már így növekedést láthatott 2013-ban, negyedévről negyedévre. A legfrissebb beszámolók még a héten érkezhetnek a cégtől.
A Mashable megkeresésére a Facebook reagált a hírekre: „Mint a legtöbb weboldal, mi is folyamatosan futtatunk teszteket bármely időpontban, hogy megbizonyosodjunk róla, a lehető legjobb élményt nyújtjuk az embereknek Facebookon. Ezek a kísérletek azokra az összesített trendekre vonatkoznak, hogy miként lépnek interakcióba az emberek az oldallal és ezeket hasznosítjuk jövőbeli termékdöntésekhez. Ezeket az információkat senkivel sem osztjuk meg a Facebookon kívül és nem is hirdetések targetálásához használjuk fel azokat.”
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!