A Shopify infografikája azt mutatja meg, hogy a Pinterest az összes többi közösségi hálónál jobban generál online eladásokat. A Business2Community szolgál pedig pár tippel ahhoz, hogy ezt hogyan érd el.
1. Mutasd meg, hogyan lehet használni a termékeidet!
Ezzel ötletet adsz az embereknek ahhoz, hogyan tudják maguk is használni a terméket. Hogy jó eredményeket kapj, jeleníts meg annyit példát képekkel, amennyit csak lehetséges. Így szélesebb közönséget érhetsz el.
A Cadbury Kitchen egy olyan cég, amely alkalmazza ezt a technikát. Ha meglátogatod „Biscuits&Slices” nevű táblájukat, látni fogod receptek pinjeit, amelyeket a Cadbury csokoládéival és más termékeivel készítettek el. Ez megmutatja az olvasónak, hogyan használhatóak azok és segít a Cadbury cégének az eladások növelésében.
2. Optimalizáld a termékoldalakat!
Az eladások felpörgetéséhez először is több forgalmat kell hajtanod a weboldaladra, hogy az emberek lássák a termékeidet. Ennek egyszerű módja a termék landing oldalának optimalizálása megosztási gombok hozzáadásával. Jelenítsd meg azt is, hányan osztották már meg az adott oldalt, hiszen a több megosztás erősebb közösségi bizonyíték. Megmutatja az embereknek, hogy sokan akarják megosztani a termékeidet a barátaikkal és követőikkel.
Egy jó példa a GAP. Ha ellátogatsz a termékoldalaira, például erre, észre fogod venni a pinelést engedélyező gombot. Ha valaki olyan ruhát vagy kiegészítőt talál itt, ami tetszik neki, azonnal megoszthatja a követőivel egy kattintással. Ez segít a weboldal forgalmának növelésében is. További, összesen 14 tippért ebben a témában olvasd el ezt a cikket!
3. Készíts katalógusokat!
Ezeket létrehozatod évszakok, színek, stílus és árak alapján is. Ami a fontos, hogy népszerű tematika legyen, ami illeszkedik a célközönségedhez! Ha megvan a téma, hozz létre a megfelelő névvel, leírással és kategóriával egy táblát! Kezd el a termékek pinelését a katalógus témájához tartva magadat! Figyelj rá, hogy helyes leírásokat adj meg és szerepeltesd az árakat is, ha szükséges, hiszen ha árat is megadsz, az a képen is látható lesz, nem csak a pinen!
A „Seize the summer” tábla az IKEA UK Pinterest oldalához tartozik és jó példa katalógusra. Itt olyan termékek pinjeit találod, amelyek nyáron, a szabadban használhatóak.
4. Adj egy kis előzetest!
Ha egy drága vagy bonyolult terméket árulsz, amelyet nem lehet elmagyarázni, bemutatni pinekkel, továbbléphetsz ennél és előzetest is megoszthatsz a termék működéséről. Készíthetsz videót vagy screenshot felvételt is róla használat közben.
A Hubspot a saját szoftverét általában ilyen képernyőképek segítségével mutatja be közönségnek a „Peak at Hubspot Software” nevű tábláján. Erről a technikáról még többet olvashatsz az alábbi linken.
5. Futtass versenyeket!
Ez működhet például úgy, hogy a versenyben való részvétel feltételének szabod meg a termékeid pinelését. Ha van egy cég, amely mobiltelefonokat árul, megkérheti a résztvevőket, hogy hozzanak létre egy táblát és ott pineljék néhány terméküket (a weboldalukról) és a legjobb táblával rendelkező versenyző nyer. Így többen megismerhetik a termékeket és ennél fogva többen is vásárolhatnak.
Egy nagyszerű példája ennek a Dolan Geiman Karácsony júliusban nevű Pinterest versenye. A résztvevőknek legalább egy képet ki kellett tűzniük a Dolan Geiman Esty boltjából. Ha tippeket keresel Pinterest versenyekhez, akkor ez a cikk neked szól!
6. Tegyél ajánlatokat!
Ez talán a leggyorsabb módja a Pinterest értékesítésnek. Hogy a legtöbbet hozd ki az ajánlatokból, hirdesd mindegyiket sajtó anyag, blog bejegyzés és hasonló használatával!
A Royal National Lifeboat Institution (RNLI) ingyenes kiszállítási ajánlatát egy képpel promotálta, amin egy kódot adott meg. Arra biztatták a Pinterest felhasználókat, hogy ezt használják fel, amikor megvásárolnak valamit az online áruházukból, amit pedig aztán ingyen szállítanak ki nekik.
Kedvezményeket is biztosíthatsz már meglévő termékekhez. Ha így teszel, a Pinterest email értesítést fog küldeni azoknak, akik pinelték ugyanazt a terméket még az ajánlat kezdete előtt. Ez a Pinterest egyik legutóbb elindított funkciója. Azok a termékek, amelyeket többször is pineltek Pinteresten, sokat profitálhatnak belőle.
Te hogyan növeled a termékeladásokat a Pinterest segítségével? Melyik a kedvenc módszered?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!