
A JeffBullas.com gyűjtéséből 5 Google+ oldal példáját nézzük meg, valamint tippeket, ötleteket is gyűjthettek saját cégetek számára.
1. Toyota
A Toyota Google+ oldala kiváló. Megosztják a követőikkel az iparág híreit, inspiráló fotókat és innovatív koncepciókat, valamint rendszeresen posztolnak. Ami azonban igazán egyedülálló funkciójuk, az a „Toyota Collaborator”. A Google Hangouts szolgáltatás segítségével:
- a felhasználók meghívhatják az ismerőseiket, hogy segítsenek nekik saját Toyota autójuk megtervezésében és testreszabásában,
- maximum öt ember vehet részt egy projektben, amelyben megváltoztathatják a színeket és a felniket, megbeszélhetik az opciókat és forgathatják a kocsit, hogy különböző nézőpontból vizsgálhassák,
- „eye-tracking” segítségével megtekinthető az autó belső tere,
- és a kész kocsit el lehet vinni egy virtuális tesztvezetésre a Google Mapsben.
2. Cadbury
A Google+ oldalak széles és nyitott formátumához rendkívül jól illeszkednek a vizuális tartalmak. Azok az oldalak, amelyek ezt felismerik, általában jobban teljesítenek, mint azok, amelyek csak a szövegre figyelnek. A Cadbury kihasználta ezt, biztosítva, hogy az oldala tele legyen nagy, világos és vonzó képekkel. Ahogyan lefelé görgetünk az oldalon, remek képeket láthatunk a különböző termékekről, finomnak tűnő sütikről és kekszekről és a jellegzetes Cadbury lila felbukkanásairól.
3. Hugo Boss
A másik vizuális szakértő a divat magaslatairól érkező Hugo Boss. A ruháik letisztult vonalait és meghatározott színeit átvitték a Google+ oldalukra is, amely úgy néz ki, akár egy glossy magazin lapjai. Ám az oldal így sem igazán hirdetési felületként funkcionál a márkának, hanem még inkább luxus életmód kalauzként – az eredmény pedig sok-sok követő.
4. H&M
Egy másik divat márka, amely viszont eltérően közelítette meg a Google+ oldalát. A piac különböző szegmensében tevékenykedik, nem ott, ahol a Hugo Boss, megszólítva a fiatalabb generációkat, amelyek megfizethető és eldobható divatot keresnek. Az H&M a termékek képei mellett „kulisszák mögötti” posztokkal is jelentkezik fotózásokról, videó interjúkról híres dizájnerekkel és útmutatókkal a következő divattrendekhez.
5. Virgin
A „80/20” szabály azt jelenti, hogy egy cég közösségi média posztjainak csak 20 százalékának szabad a saját termékeiről szólnia. A Virgin ezt a tanácsot megfogadta, hiszen a márka életmód imidzséhez is illeszkedik. Richard Benson vállalkozásának karizmatikus márkájára építve, a Virgin Google+ oldala inspirációs posztok, interjúk és viták mixét szolgáltatja a követőknek. Az oldal népszerűségének egy részét tagadhatatlanuk annak köszönheti, hogy a cég vezérigazgatója Richard Branson, de a 80/20-as szabály szintén nagy szerepet játszik ebben.
Útravaló
Fontos, hogy tiszta, magas minőségű képeket posztolj, méghozzá rendszeresen, hogy az oldalad hívogató és vonzó legyen a szemnek! Ösztönözd elköteleződésre a közönségedet, tartsd fenn a figyelmüket – használj kérdéseket, versenyeket és hangoutokat! Ne csak a termékedről vagy a szolgáltatásodról posztolj – bizonyosodj meg róla, hogy a tartalmad érdekes az olvasóid számára (hírek, interjúk és felmérési eredmények igen népszerű posztokká szoktak válni)! Végül pedig ne felejtsd el rendszeresen frissíteni az oldaladat, mert a követők gyakran megunják az állott profilokat!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!