
1. Mondd el egyértelműen a rajongóknak, mit vársz tőlük!
A vásárlóid és a rajongóid különböző okokból keresik fel a közösségi média oldalaidat, de általában véve, tenni vagy tanulni akarnak valamit.
Néhányan információt keresnek a cégedről, néhányan a termékeid vagy szolgáltatásaid részletei utána kutatnak, néhányan a különleges ajánlatok és kuponok miatt érkeznek, mások megnézik, futtatsz-e valamilyen versenyt vagy promóciót, vagy szakértői tippekre, esetleg „how-to” trükkökre vágynak - foglalja össze a Social Media Examiner.
Ha nem adod meg nekik azt, amit keresnek, nem fognak visszatérni. Használj olyan állapotfrissítéseket, amelyekkel megkaphatják, amit ők akarnak és te is megteheted, amire vágysz: eladhatsz.
A „call-to-action” jelentheti azt például, hogy a poszt szövegébe ezt írod: „Kattints ide a Facebook rajongóknak szóló exkluzív kuponért!” vagy „Csatlakozz, hogy nyerj!”.
A Target viszont például a Twitteren ajánl napi kedvezményeket:
Azonban ne felejtsd el a „70-20-10” szabályt: az oldalad tartalmának 70 százaléka legyen információ, amely értékes és releváns a rajongóid számára; 20 százaléka a tartalomnak érkezzen másoktól és 10 százalék legyen promóció jellegű!
2. Közvetíts sürgősen!
A közösségi média platformokon nagyon kevés időd van arra, hogy megragadd az ügyfeleid/ rajongóid/ követőid figyelmét. Használj ezért olyan kifejezéseket, mint „Limitált ideig”, „A héten kedvezménnyel”, vagy „Legyen az első a Tiéd”!
Az üzleted profiljától függően csökkentheted a kiszállítás díját, egy extra hétig újra elérhetővé teheted egy szolgáltatásodat, vagy ajánlhatsz egy „vásárolj egyet és kapsz egy másikat ajándékba” típusú üzletet. Az az ideális, ha a különböző időérzékenységű ajánlatokat különböző hálózatokban posztolod.
A Chili a Facebook borítóképét használja arra, hogy bemutasson egy ajánlatot:
3. Ajánlj a követőidnek és rajongóidnak exkluzív kedvezményeket!
Ez az ötlet hasonló az előzőhöz, de itt biztosra kell menned abban, hogy a rajongóid tudjanak a csak nekik, az adott platformon szóló ajánlataidról.
A Kate Spade New York mindig kisüt valami különlegeset a Facebook rajongóinak. Periódikusan előállni speciális ajánlatokkal nagyszerű taktika egy üzlet számára, amely azt akarja elérni, hogy a rajongói újra és újra visszatérjenek.
4. Ösztönözz megosztásra!
Az sosem árt, ha retweetelésre, repinelésre vagy megosztásra kéred a rajongóidat vagy a követőidet. Ideális esetben olyan jó ajánlataid vannak, hogy egyébként is megtennék ezt, de egy kis noszogatás jól jöhet.
Ha a posztod egy Facebook versenyről szól, még azt is megmondhatod a követőidnek, hogy ha megosztják a versenyről szóló hírt, extra eséllyel indulnak a nyereményért.
A National Builder Supply a Pinterestet használja, hogy a rajongói megnyerhessenek egy csillárt.
5. Minden közösségi média profilod legyen aktuális!
Amikor a potenciális vevők a különböző közösségi oldalaidra érkeznek, tisztán kell látniuk, hogy az üzleted/márkád miről is szól. Az a minimum, hogy negyedévente átnézed a közösségi profiljaidat (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, stb.) és megbizonyosodsz róla, hogy minden információ aktuális, már csak azért is, mert maguk a közösségi hálók is életbe léptethetnek olyan változásokat, amelyekre figyelned kell.
A Facebook például idén lazított a „call-to-action” szabályzatán, ami a borítóképeket illeti, de sok cég még mindig nem frissítette oldalát annak érdekében, hogy ebből a legtöbbet hozza ki.
Tipp: Most már megadhatsz árakkal és vásárlással kapcsolatos információkat a Facebook borítóképeden is, olyan kifejezéseket használva, mint „40 %-kal olcsóbb csak ezen a héten” vagy „Töltsd le új e-könyvünket itt!”; de kapcsolati információkat is megadhatsz, vagy olyan „call-to-action”-öket használhatsz, mint „Szerezd meg most!” vaggy „Mondd el a barátaidnak is!”. A képnek magának tudnia kell elmondani a jelenlegi és jövőbeli vásárlóidnak azt, hogy ki is vagy Te.
Ezen a képen látható, hogy a Trunk Club minden szükséges információt elárul a Pinterest oldalán arról, hogy mivel foglalkozik.
Ti mit gondoltok? Milyen típusú posztok a leghatékonyabbak az értékesítés szempontjából?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!