
A Facebook felmérések három fő előnye
1. Átfogó mutatók
A Facebook egy tagadhatatlanul nagy adatbázis, melynek információit több millió ember adja, beleértve a közönségedet és a potenciális vásárlóidat is - írja a JeffBullas.com. Időnként az emberek sokkal többet osztanak meg magukról, mint amennyit feltehetőleg kellene és ez mind a Facebook szerverein tárolódik. Miért fontos ez?
Azért számít, mert ezek az adatok segíthetnek a reakcióid jobb vizsgálatában és több részletet árulnak el neked, mint egy klasszikus felmérés. Sok Facebook kérdőívező eszköz teszi lehetővé, hogy a már elérhető információk felhasználásával megszűrd a résztvevőidet életkor, helyszín és nem szerint. Majd egy skála segítségével vizsgálják ezeket a demográfiai jellemzőket.
2. Könnyű nagy számban résztvevőket szerezni
Manapság már szinte mindegyik ismerősödnek van Facebook profilja. Annyira részévé vált életünknek a platform, hogy az áltagos okostelefon tulajdonos napi 14-szer nézi meg a Facebookot. Ez azt jelenti, hogy nagyon sok ember aktív itt, akik készen állnak arra, hogy kitöltsék a kérdőívedet. A Facebook lehetővé teszi, hogy sokkal több résztvevőt szerezz sokkal rövidebb idő alatt, mint egy klasszikus felmérési módszer esetében.
3. Alacsony költségek
A kicsi, az új és még a nagy üzletek számára is szükséges időnként megvágni a költségeket. A hagyományos kérdőívezés igen drága lehet, ami gyakran enyhít annak végső eredményén. Ugyanakkor a Facebookon történő felmérések olcsóak és több, mint elég információt szolgáltathatnak ahhoz, hogy okos változásokat eszközölj és segítenek hatékonyabb tartalom generálásában is.
3 Facebook kérdőívezési eszköz
A Facebooknak volt egy saját szolgáltatása is, de az azóta megszűnt és őszintén szólva, eléggé haszontalan is volt (kivéve, ha gyorsan akartál válaszokat kapni, mindenféle elemzés nélkül).
A legtöbb felhasználónak azonban valódi adatok gyűjtésére volt szüksége céljai eléréshez, ezért harmadik feles applikációk jelentek meg és vezették őket. Ez a három alkalmazás a legnépszerűbbek közé tartozik és még a megfizethető kategóriába bárki számára, aki használható eredményeket vár egy felméréstől.
1. Cup.li
A Cup.li számos opcióval rendelkezik az adatok elemzéséhez és szegmentálásához. Többek között ajánl:
- 3 kérdéstípust: mátrixokat, nyitott és zárt végű kérdéseket, plusz személyes interjúkat, többféle demográfiai rendezésben nem, családi állapot, nem és végzettség szerint
- elemzést és kevert demográfiai jellemzők összevetését a pontos eredmények és arányok megállapításához
- valós idejű monitorozást, hogy a megjelenésekor kapd meg és vizsgálhasd az adatot.
2. Polldaddy
A Polldaddy a hirdetők és az internet sztárok számára egyaránt bejött, mivel három típusú fiókot is ajánl:
- Ingyenes – ez megfelel a kezdéskor és minden eszközt megad számodra, amelyre szükséged van a valós adatok gyűjtéséhez. Idővel persze, ahogyan tapasztaltabb leszel, érdemes szintet lépni és minden eszköz és analitika előnyét kihasználni.
- Pro – ezért a fiókért már évente kell fizetned, ez a középút. Kapsz saját URL-t, fokozott biztonságot, 24/7-es támogatást és sokféle extrát, amelyekkel még rugalmasabbá és részletesebbé teheted a kérdőíveidet.
- Céges – ha tényleg szükséged van mindenre, amit adhatnak, a céges fiók való neked, persze meghatározott áron. Viszont az összegért cserébe exportálhatod az eredményeidet sok formátumban, rendelkezésedre állnak email meghívók havonta 50 ezer főig, és egyszerre 10 ember használhatja a fiókot.
3. Poll
A Poll alkalmazását széles körben használják az egyszerűsége és a miatt, hogy nagyrészt elve úgy néz ki a felülete, mint a Facebooké. A Kremsa nevű cég, amely a Pollt létrehozta, évek óta startupok és más üzletek számára ad megoldásokat és remekül integrálják az applikációjukat a Facebookba is. A kezdőknek igen hasznos lehet, mivel a következőket ajánlja:
- Promóció – a több, mint 100 ezer fős felhasználó bázisuknak tudják hirdetni a felmérésedet
- Rugalmasság – azután is szerkesztheted és belenyúlhatsz a kérdőívedbe, hogy az már aktív
- Fotók – hozzáadhatsz képeket a kérdőívedhez, hogy elkötelezd és segítsd a résztvevőidet.
Ezek az applikációk alacsony költséggel használhatóak, hiszen könnyen érthetőek és olcsóak vagy ingyenesek, ami a pénzt illeti, továbbá az alkalmazásuk kézzelfogható fejlődést fog előidézni, ami növeli az értéküket is. Nem sok dolog maradt az üzleti életben, ami képes erre.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!