A Marketing Sherpa oldalán publikált kutatás szerint 7-ből 4 módszer az email listád növelésére a kezdeményezéssel vagy ösztönzéssel áll kapcsolatban. Például, ha e-könyvet ajánlasz fel a feliratkozásért cserébe. Ezek az apró „megvesztegetések” ölthetnek kuponformát is vagy lehetőséget biztosíthatnak egy nyereményjátékban, versenyben való részvételre, esetleg garantált ajándékkal is szolgálhatnak – írja a Jeff Bullas blog.
Néhány meggondolandó statisztika
Az alábbi infografika legfontosabb adatait emeljük most ki, amelyek perspektívát adnak a Facebook versenyek futtatásához, valamint felhívják a figyelmet a leglényegesebb elemekre, amelyekre ügyelned kell ilyenkor.
- 78% mobilról facebookozik, de az alkalmazások nem nyithatóak meg mobilon alapértelmezetten, ezért bizonyosodj meg róla, hogy az applikációnak van mobil-kompatibilis verziója.
- A Facebook marketingesek 77%-ának elsődleges célja a márkatudatosság kialakítása. A versenyek tökéletesek erre, hiszen a rajongók tipikusan a barátaikat hívják meg, hogy szavazzanak.
- A Facebook marketingesek 42%-a gondolja, hogy a kedvezmények és speciális ajánlatok, amelyek a rajongóktól megosztásokat és a hálózataikkal való interakciót követelnek meg, hatékonyak.
Virális terjedés
Ez a legutóbbi adat a virális terjedésre utal…és ezért hatékonyak a nagyobb játékok – versenyek és felajánlások. Beépített ösztönzővel működnek.
Például, tegyük fel, hogy egy fotóversenyt indítasz; három díjat oszthatsz ki a legnépszerűbb pályázók számára. Ők be akarnak majd jutni a top 10-be, ezért a barátaikat kérik meg, hogy szavazzanak a képükre. Ezért tökéletesek a versenyek, ha a rajongók ismerőseit is el akarod érni.
Ha döntetlen alakul ki, akkor bónusz pontokat kaphatnak, ha további embereket hívnak meg a játékba. (Ilyen ösztönzés nélkül nem lenne sok értelme megosztani a versenyt, hiszen a feliratkozó saját nyerési esélyét csökkentené.) Minél több pontot gyűjt, annál nagyobb esélye lesz győzni.
Az Antavo gyűjtött össze ezen az infografikán néhány Facebook versenyötletet, amelyekkel az email listádat is növelheted. Minden hónapra jut egy!
Lássuk a témákat [egyik-másik tipikusan amerikai, de egy kis kreativitással „magyarítható”]:
- Január: kuponok, kedvezmények, leárazások
- Február: Valentin nap
- Március: tavaszi szünet
- Április: Húsvét és tojásvadászat
- Május: Anyák napja
- Június: Apák napja
- Július: A függetlenség napja (az USA-ban)
- Augsztus: Nyaralás és vakáció
- Szeptember: Vissza a suliba!
- Október: Halloween
- November: Hálaadás (megint csak egy amerikai ünnep)
- December: Ünnepek – Karácsony és Újév
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!