
1. A Twitteren a legdinamikusabban a 55-64 év közötti korosztály létszáma növekszik.
Érdekes módon mind a három legnagyobb közösségi média oldalon a leggyorsabban növekvő korosztály a 45 év felettieké. A Twitteren az említett korosztály felhasználóinak száma 79 százalékkal emelkedett. A Facebookon és a Google+-on 45 – 54 év közöttiek produkálták a legnagyobb növekedést a Google+-on 56 a Facebookon pedig 46 százalékkal.
Vagyis ha Facebookra, Twittere, Google+-ra posztolunk figyeljünk arra, hogy nemcsak a fiatalok olvassák.
2. 189 millió Facebook felhasználó csak a mobilján nézi az oldat...
...és az összes többi közösségi oldalon is igen magas ezeknek a felhasználóknak az aránya. Figyelemre méltó adat, hogy a Facebook hirdetési bevételeinek 30 százalékát is a mobil telefonon generálódik.
Érdemes tehát figyelmet fordítanunk arra, hogy az általunk megosztott tartalmak jól mutassanak a mobiltelefonok képernyőjén is.
3. Az Egyesült Államokban a YouToube több embert ér el a 18-34 év közötti korosztályban, mint a kábel TV csatornák.
Bár, mint ahogy a tegnapi cikkünkben olvashatták összlakosság tekintetében az Egyesült Államokban a TV az elsődleges hírforrás, ez azonban nem azonos a nézettségi adatokkal. Azonban, ha a 18-34 év közöttieket szeretnénk elérni, legjobb ha YouTubeot használjuk.
További érdekes adat, hogy 2013 márciusában mintegy 6 millárd órányi videót néztek meg a YouTubeon ez 50 százalékkal több, mint a 2012 augusztusi adat.
Ha tehát a fiatal korosztályt akarjuk elérni, érdemes készítenünk egy jó YouTube videót. Ugyanakkor bár itt tudjuk elérni a legtöbb fiatal usert, ez még nem garancia arra, hogy el is fogjuk érni őket, csak akkor, ha a videónk elég érdekes.
![]() |
4. Minden második másodpercben regisztrál egy LinkedIn felhasználó.
Bár ez a leggyorsabban növekvő közösségi média oldal, mégis csalóka ez adat, hiszen a LinkedIn felhasználók jó része a regisztráció után csak akkor tér vissza az oldalra, ha az adatait módosítani akarja. Aktív felhasználókat csak a csoportokban találunk. Ugyanakkor a LinkedInt is tudjuk marketing célokra használni, de ehhez fel kell építenünk egy csoportot, ahol olyan tartalmakat kell megosztanunk, amellyel folyamatosan aktivizálni tudjuk a tagokat.
5. A közösségi média oldalak átvették a vezetést az interneten, összességében népszerűbbek, mint a pornó siteok.
Érdemes lenne indítani egy pornó közösségi média oladalt?
6. LinkedInen a felhasználók kevésbé aktívak, mint a Facebookon, Twitteren vagy Google+-on.
Lásd 4. pontot.
Nagyon fontos odafigyelnünk arra, hogy hol milyen típusú tartalmat osztunk meg. Az aktivitást igénylő tartalmakat, mint verseny vagy felmérés érdemesebb a Facebookon megosztani, míg a LinkedInre inkább egy blogpost való.
7. pont A marketingesek 93 százaléka használja a közösségi oldalakat.
Mindössze 7 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nem használja ezeket az oldalakat. Ideje lesz csatlakozni, ha esetleg még nem tette volna meg.
8. A 18-44 év közötti korosztály 25 százaléka nem tudja felidézni, hogy mikor volt legutoljára távol a mobiltelefonjától, vagyis mikor nélkülözte utoljára az internetet.
Egy érdekes adat szerint több embernek van mobiltelefonja, mint fogkeféje, és ezeknek jó része ma már okos telefon.
9. A megkérdezett marketing cégek mintegy 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy blogot ír vagy tervezi, hogy blogot fog indítani 2013-ban.
Ugyanakkor mindössze 9 százalékuk alkalmaz főállású bloggert.
10. A Facebook felhasználók mintegy 25 százaléka soha nem változtatta meg a biztonsági beállításait.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!