Íme, 15 hiba, amit a LinkedIn-en elkövetünk

Íme, 15 hiba, amit a LinkedIn-en elkövetünk
A LinkedIn platform mindenki számára ajánlott legyen munkakereső, diák, friss diplomás, vagy alkalmazott. Az egyik legnépszerűbb platform a munkatársaink, ügyfeleink, médiával való kapcsolattartáshoz, és az üzletünk fejlesztéséhez. Megnézzük, hogyan érdemes feljavítani profilunkat.

"Az részletek képzik a designt”

Mindig tisztában voltam azzal, hogy a LinkedIn profil meghatározó része az üzletednek, de eleinte nem voltam elég tudatos az apró részleteket illetően. Amikor először regisztráltam LinkedInre, csak kitöltöttem az üres részeket, mindenféle nem fordítva sok figyelmet arra, hogy mit írok.

Ha nem tévedek a LinkedIn ma már ad tanácsot, hogy hogyan tudod fellendíteni a profilodat. Régebben mindnet neked kellett kitalálnod. Ma már mutatja, hogy a profilod elég jó-e, vagy hiányzik még valamilyen információ.
Amit a LinkedIn nem oszt meg veled, az hogy milyen stílusban írj, és mi az, ami lényeges. Nekem időbe tellett, mire megértettem, hogy a LinkedIn profilom legalább olyan fontos, mint például a weboldalam, és részét képezi az üzletemnek.

A LinkedIn a személyiséged része

Olyan min egy Puzzle: hacsak egy pici rész is hiányzik, akkor nem teljes a kép. Ez csak szimplán bosszantó. Másképp megfogalmazva, elég visszataszító, ha amatőr a profilod üzleti szempontból. Már realizáltam, hogy a LinkedIn profilod az egész személyiséged része.

Azóta időről-időre foglalkozom a profilommal, és gondolkozom, hogy mit tudok rajta javítani. Ez nem egy olyan dolog, amit egyszer tökéletesen megcsinálsz, és utána többet nem kell vele foglalkozni. Én rendszeresen frissítem a felhasználóm, és apró dolgokat megváltoztatok. Van olyanra is példa, hogy mástól kapok tanácsot ez ügyben.

LinkedIn hibák

Néhány íratlan szabályt figyelembe kell vennünk. Néha könnyebb tanulni a hibáinkból, és tudni, hogy mi az, amit soha nem szabad csinálni.
Lássunk néhányat a legsúlyosabb LinkedIn hibák közül, amelyeket a HubSpot cikkírója Emma Brudner, gyűjtött össze. Egy remek listát írt azokról a hibákról, amelyeket mindenképp el kell kerülnöd.

1. Elfelejtesz profilképet feltölteni
LinkedInen az egész személyiségedet a prezentálod. Mára a LinkedIn egy hatalmas online platformmá nőtte ki magát, ahol csak akkor fognak észrevenni, ha teszel érte. A LinkedIn szóvivője Nicole Williams szavaival élve „A képpel rendelkező profilokat 7x nagyobb valószínűséggel nézik meg mint azokat amelyek nem rendelkeznek fotóval.”

2. Rossz a profilképed
Egy rossz profilkép még mindig sokkal jobb mintha egyáltalán nem lenne, de ügyelj arra, hogy a leginkább hivatalos képet tedd ki magadról. Ez annyit tesz, hogy kerüld a szelfiket, a tükör előtt készült fotókat, illetve a családi, baráti, és kiskutyás, csücsörítős képeket is. Mindig tartsd szem előtt, hogy mit sugall a kép a közönségednek.

3. Összegezz!
Nem a legszerencsésebb dolog kihagyni az összefoglaló részt, még akkor sem, ha úgy gondolod elég infót adtál meg magadról. Ez az egyetlen olyan része a profilodnak, ahol prezentálhatod a személyiséged, ami megkülönböztet másoktól. Úgyhogy írj legalább néhány olyan érdekes mondatot, amit szeretnéd, hogy tudjanak rólad az emberek .

4. Nyelvtani hibák
Menj biztosra, hogy minden egyes szó, amit leírtál nyelvtanilag korrekt. Ez egy olyan hiba ami miatt könnyen elbukhatsz. Azt reprezentálja, hogy hanyag vagy, felelőtlen és megbízhatatlan. Ellenőrizd le akár többször is hogy amit írtál, az nyelvtanilag helyes-e.

5. E/3 személyben írsz magadról.
Nagyon kellemetlen egyes szám 3. személyben írni magadról. Szerencsére hétköznapi szituációkban sem beszélsz így magadról, szóval a LinkedIn profilod esetében se tedd.

6. Személyes infók hiánya
Néhányan úgy gondolják, hogy túl személyes feltüntetni az email címüket a profiljukban. Nos, nem az. Sőt, kifejezetten hasznos, hiszen így a potencionális vevőid könnyen kapcsolatba tudnak veled lépni, és nem kell kutakodniuk az email címed után.

7. Elhanyagolt kulcsszavak
Nem csak a weboldalad kell SEO szempontból optimalizálni, hanem érdemes a LinkedIn profilodat is. Ez bizonyítottan fellendíti a látogatók számát. Ne felejts el meghatározni a megfelelő kulcsszavakat. Az eredmény látható lesz.

8. Instant üzenetek
Ha valakivel mindenképp kapcsolatba akarsz kerülni, ne bombázd spam emailekkel, ami egyből a bejövő üzeneteknél fog landolni amint elfogadta a partnerkérelmedet. Nem az fog neki lejönni, hogy komoly erőfeszítéseket teszel a kapcsolatotok érdekében. Kezd el kommentelni a posztjai alá, vagy ossz meg egy cikket vele, ebből látni fogja, hogy tényleg érdeklődsz a téma iránt.

9. Sablonos partner kérelem
Ha minőségi kapcsolatot akarsz kialakítani, akkor mindig személyes partnerkérelemmel kell fordulnod az illetőhöz. Az általános LinkedIn partnerkérelem („Szeretnélek hozzáadni a LinkedIn partnereim listájához”) nem rossz, de a testreszabás fontos ahhoz, hogy kimutasd a valódi érdeklésedet.

10. Barátságos, de lényegtelen üzenetek kiküldése
Barátságos, ámde lényegtelen üzeneteket küldeni, csak azért, hogy a legjobb módszer a kapcsolat építéséhez. Az embereknek nincs ideje csak úgy csevegni, találj más módot a kapcsolat építéséhez. Használj más módszereket: lájkolj, kommentelj, ossz meg.

11. Spamek
Senki sem szereti a spameket. A LinkedIn kifejezetten nem egy olyan platform ahol célszerű spameket küldeni. Az emberek meg fogják unni ha elhalmozod őket céltalan üzenetekkel.

12. Túlságosan szelektíven kezeled a kapcsolataidat
Néhányan túlságosan válogatósak a kapcsolati hálójukat tekintve. Pedig nincs semmi rossz abban hogy elfogadod az indokolt partnerkérelmeket. Minél több embert ismersz annál több emberhez tudsz eljutni.

13. Gyenge kommentek
Már említettem, hogy a kommentelni célravezetőbb, mint haszontalan üzeneteket küldözgetni. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az értelmetlen kommentek szintén nem használnak. Ha semmilyen releváns hozzászólásod nincs, akkor csak nyomj rá egy lájkot.

14. Tevékenységnaplód megosztása, miközben frissíted a profilod
Mindig kapcsold ki a tevékenységnaplódat, amikor frissíted a profilod, például: lecseréled a profilképed, aktualizálod a munkatapasztalataidat stb. Az embereket nem érdeklik a lényegtelen információk, csak azt lássák amit látni akarnak.

15. Névtelenül nézed mások profilját
Egy beszélgetés kialakulhat az alapján is hogy milyen profilokat néztél meg. Ez történhet úgy hogy valaki érdeklődik irántad, vagy fordítva. Úgyhogy fedd fel magad, és bővítsd a kapcsolataid számát.

(Szántó Péter előadója az Evolution konferenciának. Két előadást is tart.
Előadás I.:   Hogyan építi a produktivításod a personal brand
Előadás II.:  Hogyan alakíthat ki a Facebook egy komplett képet a fogyasztói viselkedésről? )


Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szántó Péter

Szanto.co Imádott eszközei az Apple, iPhone, Spark, Yesware, Spotify, Pomodoro, GTD és Smart Habits. Imádja a jó élményeket. Szántó Péter a USC volt hallgatója, a SpringTab és Szanto.co …